زیباکلام: دلواپسان شتر را گم کرده اند

no-thumbs

صادق زیباکلام،استاد دانشگاه تهران در گفتگو با آریا گفت که جزییات توافق هسته ای برای مردم اهمیت خاصی ندارد چراکه یکسری امتیازات را ما داده ایم و یکسری امتیازات را آمریکاییها داده اند و هردو طرف درجاههایی عقب نشینی کرده اند که در نتیجه آن توافق میان ایران و 1+5انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزوی تاکید کرد:این توافق نشان داد که در تهران و واشنگتن از ابتدای تشکیل دولت یازدهم اراده جدی برای حل مساله هسته ای ایران وجود داشته است.



این استاد دانشگاه اظهار داشت:من معتقدم توافق هسته ای علاوه برآنکه دارای تبعات اقتصادی و سیاسی خواهد بود و ممکن است به باز شدن فضای سیاسی کشور کمک کند و با باز شدن قفل تحریم ها به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کند اما مهم ترین نکته ای که بعدها تاریخ درخصوص توافق ۲۳تیر ماه ۹۴ خواهد گفت در یک جمله این خواهد بود که در این تاریخ ایران با دنیا آشتی کرد . امروز پس از ۳۵سال ما وارد مرحله جدیدی خواهیم شد و به دنیا لبخند خواهیم زد و دیگر مرگ کسی را نخواهیم خواست.



از این به بعد ایران به جایگاه طبیعی خود در عرصه بین المللی بازخواهد گذشت.



زیباکلام تاکید کرد:مخالفان دولت و ظریف از حالا به بعد آمریکاییها را متهم می کنند که دبه درآورده اند ، زیر توافق زده اند ، به وعده هایشان عمل نکرده اند یا عمل آژانس مخالف توافقنامه بوده است که بااین بهانه ها هرروز ظریف را به مجلس خواهند کشاند.



وی اظهار داشت:تندروها و دلواپسان درحالی که شتر گم کرده اند اما همچنان به دنبال افسارآن خواهند بود البته تلاش دلواپسان ازحالا به بعد هم راه به جایی نخواهد برد چراکه نسل جوان از تنش زدایی با غرب و خروج ایران از این وضعیت استقبال کرده این مهمترین مساله ای است که دلواپسان هیچ وقت متوجه نشدند .

بخش نظردهی بسته شده است..