یزد در حوزه سرانه آموزشی دچار مشکل است

no-thumbs

فرماندار یزد با اشاره به اینکه به لحاظ سرانه فضای آموزشی در این شهرستان به ویژه در بخش زارچ با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: خیرین باید در این زمینه مشارکت پررنگ تری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از مهر، محمود شاکری شمسی در نشست شورای آموزش و پرورش زارچ با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۰ شهید بخش زارچ، اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش از صاحب نظران، کارشناسان و افراد برجسته فرهنگی و علمی تشکیل شده و جلسات این شورا باید بر پایه نقد، ارائه نظرات کارشناسی، خردجمعی و تضارب آرا و گفتگو باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با تأکید به اینکه در مباحث آموزش و پرورش باید به سه ضلع خانواده، معلمین و دانش آموزان توجه شود، افزود: یکی از وظایف مهم شورای آموزش و پرورش این است که شرایط حضور و مشارکت این سه ضلع را با اهداف تعلیم و تربیت تسهیل کند.

لزوم معرفی افراد موفق به جوانان

وی خواستار معرفی الگوهای موفق در حوزه های مختلف به جوانان شد و گفت: وجود نیروهای توانمند، نخبه و فرهیخته از مهمترین ویژگی های بخش زارچ است که باید این افراد به عنوان الگو به جوانان معرفی شوند تا مانع از بی هویتی نوجوانان و جوانان در شرایط حاضر باشیم.

شاکری شمسی با اشاره به چگونگی روند اجرای پروژه مهر ۹۴ در مدارس بخش زارچ، تصریح کرد: در اجرای پروژه مهر همه دستگاه های اجرایی بخش باید تعامل خوبی را با آموزش و پرورش داشته باشند تا خاطره خوبی برای فرهنگیان و دانش آموزان در روزهای اول ماه مهر رقم بخورد.

فرماندار یزد توجه به بحث هدایت تحصیلی در مقاطع ابتدایی را مهم و ضروری دانست و گفت: برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان باید به محض ورود دانش آموز به نهاد آموزش و پرورش با توجه به استعدادها و ظرفیت های آنان صورت پذیرد تا در آینده موجب ناکامی آنان در کسب شغل نباشد.

وی بر فراهم کردن شرایط برای حضور خیرین در ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد تاکید کرد و افزود: متاسفانه به لحاظ سرانه فضای آموزشی در شهرستان به ویژه در بخش زارچ با مشکلاتی مواجه هستیم که با توجه به وضعیت اعتبارات دولتی باید با پرهیز از بروکراسی اداری به دنبال جذب خیرین در این زمینه باشیم.

نقش حمایت های مردم در تحقق موفقیت مذاکرات هسته ای

فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک موفقیت مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵، گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در مدت ۲۲ ماه مذاکره حساس و فشرده با رویکرد حفظ منافع و مصلحت ملی و با توجه به خطوط قرمر ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری و تدابیر به کار گرفته شده از سوی ریاست جمهور توانست؛ این مذاکرات که نزدیک به ۱۲ سال به طول انجامیده بود را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به استواری و پشتیبانی مردم ایران از تیم مذاکره کننده هسته ای، اظهار داشت: صلابت و حمایت همه جانبه مردم از تیم مذاکره کننده هسته ای در واقع یکی از مهمترین ارکان این پیروزی و وجه تمایز ایران با سایر کشورهای حاضر در این مذاکرات بود.

شاکری شمسی خروج ایران از ذیل بند هفت منشور سازمان ملل را به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های این توافق عنوان کرد و افزود: از ابتدای تشکیل سازمان ملل تاکنون برخی از کشورها در ذیل این بند قرار گرفته که منجر به جنگ شده ولی جمهوری اسلامی ایران با گفتگو و مذاکره توانست بر این مسئله فائق آید.

وی اظهار داشت: به رسمیت شناختن حق غنی سازی، لغو همه تحریم های ظالمانه و قطعنامه های غیرقانونی شورای امنیت و تداوم فعالیت های هسته ای از مهمترین دستاوردهای این توافق برای ایران است.

بخش نظردهی بسته شده است..