جولان ۳هزار گلادیاتور در شهر یزد +عکس

no-thumbs

موتور سیکلت، وسیله‌ای برای تردد آسان و سریع در معابر عمومی، که به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به ویژه در استان یزد به ارابه‌های مرگ تبدیل شده و این وسیله همچنان در حال تاخت و تاز در خیابان‌های شهر دارالعباده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از سایت تابناک برخی رانندگان این وسایل نقلیه پیاده رو، خط ویژه، چراغ سبز و قرمز، کوچه و خیابان برایشان هیچ فرقی ندارد، هرجا که بشود دو چرخ موتور را روی آن انداخت و پیش رفت، برایشان کافیست!، جهت حرکت هم خیلی مهم نیست، چه خلاف جمعیت، و جهت تابلوهای راهنمایی رانندگی باشد و چه نباشد، مهم این است به مقصد برسند، حتی با به خطر انداختن جان خود و شهروندان!
 

 

علیرغم خیابان‌های باریک و یک طرفه یزد گاهی نحوه حرکت گروهی از موتور سواران  باور نکردنی و هیجان انگیز است و بیشتر شبیه به بازی مرگ می دهد، به ویژه وقتی که پهلو به پهلوی اتوبوس‌های پرسرعت حرکت می‌کنند!

 بعضی از موتور سوارها در شهر یزد، تبدیل به کسانی شده‌اند که هیچ‌گاه، هیچ چراغی برایشان قرمز نیست، هیچ‌جا نباید منتظر شوند، نه برای احترام به پیاده‌ها و سواره‌ها و نه احترام به قانون.
بر اساس آمار ۳ هزار موتور سیکلت در استان یزد تردد دارند که طبق آمار ۹۰ درصد تلفات حوادث رانندگی، ناشی از ضربه مغزی موتورسیکلت سواران به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی است.
بر اساس تحقیقات پزشکی قانونی گروه سنی ۱۸ تا ۲۰ سال بیشترین تعداد کشته‌های ناشی از تصادف موتورسیکلت‌ها است و بعد از آن افراد ۳۰ تا ۳۹ سال در رتبه بندی قرار دارند.

اما گذشته از تک چرخ زدن‌ها، بعضی‌ها موتور سیکلت را با اتومبیل اشتباه گرفته و خانوادگی سوار می‌شوند، موتور سیکلت‌هایی که ۴ نفر بر روی آن سوار می‌شوند، درشهر و کوچه پس کوچه های شهر یزد به وفور یافت می‌شوند!


  چندی پیش رئیس پلیس راهور استان یزد در مصاحبه با صدا و سیمای یزد گفت: استان یزد دارای شرایط ویژه آب و هوایی است و استفاده از موتورسیکلت در تمامی واحدهای شهری حرف اول را می زند. در حال حاضر شاهد تردد بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح استان یزد هستیم.

سرهنگ جمشیدی افزود: هزار عدد کلاه ایمنی توسط  یکی از شرکت های بیمه، تهیه و در اختیار راکبان فاقد کلاه ایمنی موتورسیکلت قرار گرفت و هدف هم فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی برای مردم و خانواده هاست.

جمشیدی ضمن هشدار به خانواده ها در خصوص اینکه ضربه مغزی عامل اصلی فوت موتورسیکلت سواران یزد است یادآور شد: مردم و خانواده ها کمک کنند و بدانند اولویت اول پلیس راهور در خصوص موتورسیکلت سواران  استفاده از کلاه ایمنی بوده و هدف پلیس راهور هم حفظ جان شهروندان است؛ امیدواریم شاهد حوادث ترافیکی دلخراشی در سطح شهر نباشیم.

شاید اگر رانندگان این وسیله می‌دانستند که با استفاده درست از موتور و کلاه ایمنی، چند درصد از مرگ ناشی از ضربه مغزی کاهش می‌یابد، حتما از آن استفاده می‌کردند.

به امید روزی که رعایت مقررات راهنمایی، نه به خاطر ترس از جریمه شدن، بلکه به خاطر فرهنگ بالای برخی از ما باشد و موتور سواران با رعایت کامل قوانین و مقررات، در کاهش وحشت بین همشهریان نقش موثری ایفا کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..