سالانه:

۱۰۰ تن گوشت شتر مرغ در یزد تولید می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد: سالانه از هر شترمرغ 40 کیلوگرم و در مجموع در استان حدود 100 تن گوشت شتر‌مرغ استحصال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"نادر سلیم" ضمن بیان این مطلب، افزود: تعداد شترمرغ‌های مولد ماده در واحدهای فعال استان ۱۸۵ قطعه است که از این تعداد سالانه حدود ۹ هزار و ۸۰۰ تخم حاصل می‌شود.

 

وی ادامه داد: از تخم‌های شترمرغ حاصل شده، حدود دو هزار و ۷۰۰ عدد مصرف خوراکی دارد و هفت هزار و ۱۰۰ تخم باقیمانده نیز به مراکز جوجه کشی انتقال می‌یابد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یادآور شد: ۳۵ درصد از تخم‌های شترمرغ به جوجه تبدیل می‌شود و بر همین اساس سالانه حدود دو هزار و ۴۰۰ جوجه یک روزه شترمرغ در استان حاصل خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: از آنجا که صنعت پرورش شترمرغ به زمین وسیع و سرمایه زیاد نیاز دارد، عدم اطلاع‌رسانی در سطح خرد و کلان جامعه و نبود آگاهی علمی در میان متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش، موجب بی‌توجهی فعالان دامداری به این صنعت ارزشمند شده است.

 

سلیم با توصیه به علاقه‌مندان به پرورش شترمرغ، تاکید کرد: علاقه مندان به سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش شترمرغ می‌توانند برای دریافت راهنمایی و مشاوره و استفاده از تسهیلات بانکی موجود برای ایجاد مزارع پرورش شترمرغ در سطح استان به سازمان جهاد کشاورزی یا مدیریت‌های هر شهرستان مراجعه کنند.

 

این مسئول در پایان نیز با معرفی شهرستان‌های برتر استان در پرورش شترمرغ، تصریح کرد: مهریز، تفت و اردکان از شهرستان‌های برتر گوشت شترمرغ در استان محسوب می‌شوند.

 

گوشت شترمرغ که در گروه گوشت‌های قرمز طبقه‌بندی می‌شود، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است، به طوری که می‌توان گفت یکی از کم‌چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز در دسترس است. اسیدهای چرب غیراشباع موجود در گوشت شترمرغ ۳۰ درصد مجموع اسیدهای چرب را تشکیل می‌دهد که یکی از مزیت‌های این گوشت محسوب می‌شود.

گوشت شترمرغ به میزان بسیار چشمگیری ترد و از قابلیت هضم استثنایی برخوردار است، به طوری که ۹۰ درصد آن قابل هضم بوده و از این حیث پس از گوشت ماهی در رتبه دوم قرار دارد، در صورتی که گوشت مرغ و گاو ۸۷ درصد قابلیت هضم دارند.

بخش نظردهی بسته شده است..