ساخت شش یادمان شهدا در مهریز

no-thumbs

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مهریز از شروع ساخت شش یادمان و همچنین ساماندهی قبور مطهر شهدا در شهر و مناطق روستایی این شهرستان خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزرضا خانجانخانی  در گفت و گو با ایرنا افزود: این یادمان در قالب طرح های عمرانی بنیاد شهید در مناطق خورمیز علیا ، استهریج ، مهرپادین ، حاجی عبدالله ، گور و عبداالله آباد قرار دارد .


وی اضافه کرد: برای عملیات اجرایی این یادمان ها افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل بودجه های دولتی اختصاص یافته که برای اتمام آنها حداقل به همین مبلغ نیز نیاز مبرم است .

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مهریز گفت: تکمیل سایر گلزارهای شهدای شهرستان و همچنین بخش اداری در بلوار شهدای هفتم نیز جزو برنامه های عمرانی این نهاد در مهریز است .

خانجانخانی اظهار داشت: تاکنون کار جمع آوری وصیتنامه حدود ۸۰ درصد از شهدای سرفراز این شهرستان توسط واحد فرهنگی بنیاد شهید مهریز انجام شده است .
وی گفت: در شهرستان مهریز ۳۰۰ پرونده شهید ، ۵۷۰ جانباز و ۶۵ آزاده نیز زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است که از خدمات فرهنگی این نهاد در طول سال بهره مند می شوند .

این مسوول اظهار داشت: مشارکت در امر برگزاری یادواره های شهدا ، تهیه بنر و پوستر سالگرد شهدا ، جمع آوری خاطرات جانبازان و آزادگان و انجام برنامه های فرهنگی و تبلیغی صورت می گیرد .

خانجانخانی گفت: پیگیری امور تحصیلی ۴۲ نفر از دانش آموزان و ۴۵نفر از دانشجویان و پرداخت بخشی از هزینه های آنها ، تشکیل کلاس های مختلف مذهبی و فرهنگی و هنری و ورزشی و غیره انجام می گیرد .

وی افزود: پرداخت وام مسکن شامل خرید یا ساخت به ۴۷ نفر از ، پرداخت هزینه ساماندهی مسکن ، و پرداخت مستمری و پیگیری امور اشتغال خانواده ها جزو برنامه های این نهاد در مهریز است .

این مسوول تاکید کرد: دیدار از خانواده های شهیدان ، جانبازان و برگزاری کلاس های آموزش خانواده و پیگیری امور خاص ، گردهمایی جانبازان و آزادگان و خانواده های زیر پوشش آنها انجام گرفته است .

خانجانخانی گفت: پایش سلامت والدین شهدا در منزل با حضور ۳۰۰ نفر و پرداخت هزینه های بستری و خدمات بیمه تکمیلی و غیره و تجهیزات پزشکی و پرداخت حق پرستاری به برخی جامعه هدف نیز صورت گرفته است .

 

بخش نظردهی بسته شده است..