محافظه کاری رادردانشگاه یزد کنار بگذاریم

no-thumbs

ییس دانشگاه یزد در دیدار با برگزارکنندگان طرح ضیافت اندیشه بر پرهیز از محافظه‌کاری در طرح مباحث فکری تأکید کرد و خواستار توجه جدی به برقراری تعامل دوسویه میان مدرسان و شرکت‌کنندگان در دوره‌های فرهنگی و آموزشی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدکتر محمد صالح اولیاء در این دیدار با بیان اینکه جذابیت برگزاری این دوره‌ها نباید محدود به بهره‌مندی از امتیازات خاص آن شود، گفت: باید شرایطی مناسب تری فراهم شود که افراد با علاقه و انگیزه فراوان در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی اظهار داشت: برداشتی که وجود دارد این است که اعضای شرکت کننده در کلاس‌ها، در بحث‌ها شرکت نمی‌کنند و این هنر استاد است که محافظه‌کاری را کنار گذارد و با ترغیب اعضا، آنان را وارد بحث کند و شرایطی ایجاد شود که افراد در این دوره‌ها بتوانند براحتی حرف خود را بزنند و بحث‌ها دوطرفه شود چراکه یک طرفه بودن مباحث ممکن است اثر یک حرف حساب را تحت الشعاع قرار دهد.

اولیاء با بیان اینکه در بعضی جلسات سخنرانان جلسه برای تایید حرف‌های خود به منابع خارجی استناد می‌کنند که این روند خطرناک است و به مثابه یک شمشیر دولبه است.

دکتر اولیاء تاکید کرد گزارش‌ها و مطالب ارایه شده باید بیشتر مبتنی بر تحقیق علمی و فرهنگ بومی باشد.

رئیس دانشگاه پیشنهاد کرد تا در دوره‌ها تنوع فکری ایجاد شود که بحث‌های متنوع باعث گرمتر شدن فضای بحث‌ها خواهد شد.

دکتر محمدعلی امراللهی دبیر ضیافت اندیشه استادان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ثبت نام و برگزاری این دوره گفت: طرح ضیافت اندیشه استادان از ششم تا چهاردهم تیرماه جاری در این دانشگاه برگزارشد و در آن ۹۷ نفر از اعضای هیات علمی شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه هفته سوم شهریور برگزار می‌شود پیشنهاد کرد تا بعد از مراسم اختتامیه سفر زیارتی مشهد برای اعضای هیات علمی شرکت کننده در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین متوسل مسوول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد در این نشست با ارائه گزارشی در خصوص برگزاری دوره‌های ضیافت اندیشه استادان در دانشگاه‌های کشور در سال گذشته، بر ضرورت توانمندی مدرسان این دوره در مدیریت جلسات پی در پی گفت: بسیاری از استادان ما در این زمینه علم کافی دارند اما باید بررسی شود که آنها می‌توانند چندین جلسه را با حضور تعداد زیادی از اعضای هیات علمی مدیریت کنند یانه.

بخش نظردهی بسته شده است..