معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

۶۴ درصد مردم یزد اضافه وزن دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: طبق آخرین آمارها ۶۴ درصد مردم یزد اضافه وزن دارند که این خود یکی از فاکتو های خطر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدحسن لطفی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یزد، با اشاره به اهمیت توجه به بحث آموزش در بین کارکنان آموزش و پرورش گفت: ما در استان یزد با همکاری آموزش و پرورش استان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کرده ایم.

 

وی افزود: در این راستا نیز ۱۲۲۸ نفر از کارکنان آموزش و پرورش ناحیه های یک، دو و زارچ در طول تابستان ۹۴ با حضور در ۳۴ دوره آموزشی با عنوان «راهنمای سالم زیستن با قلبی سالم » بهره مند شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: هر دوره آموزشی شامل ۱۶ ساعت است که مدت ۱۴ ساعت به صورت تئوری و ۲ ساعت کار عملی شامل سنجش فشارخون، نمایه توده بدنی است که در این دورها مطالبی در مورد اینکه چرا باید در مورد بیماری قلبی نگران باشیم، محاسبه خطر ابتلا به بیماری قلبی درخود، شناسایی عوامل خطر زا، حرکت خانواده به سمت قلبی سالم و.. آموزش داده می شود.

 

لطفی بیان کرد: شایعترین علل مرگ، بیماری های قلبی– عروقی است که ۸۰ درصد از این فاکتورها با تغییر سبک تغذیه، عدم مصرف مواد دخانی و داشتن تحرک، قابل کاهش است.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمارها ۶۴ درصد مردم یزد اضافه وزن دارند که این خود یکی از فاکتور های خطر است و در این راستا با شناسایی عوامل خطر زا و آشنا کردن خانواده با آنها، می توان علل مرگ و میر را کاهش داد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..