فرماندار:

سرانه درآمد اردکان سه برابر استان یزد است

فرماندار اردکان سرانه درآمد اردکان را 3 برابر استان اعلام کرد و گفت: از محل توسعه صنعتی شهرستان و عوارض آلایندگی و ارزش افزوده صنایع در دو سال 92 و 93 برای شهرداری های شهرستان 111 میلیارد تومان و برای دهیاری ها نیز 21 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل ایرنا حسین اسماعیلی در محل مصلی امام خمینی (ره) در جمع مردم با بیان این که در طی یکی دوسال اخیر اقدامات خوبی در شهرستان صورت گرفته افزود: در بحث اعتبارات با همکاری، تعامل و همدلی همه مسوولان شهرستان اعم از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و سایر مسوولان، اعتبارات عمرانی شهرستان در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ بالغ بر ۱۷.۵ برابر شده که رکورد قابل توجهی در سال های اخیر بوده است.

اسماعیلی ادامه داد: از محل اعتبارات تبصره ۵۵ که از شرکت چادرملو اخذ شده؛ در سال ۹۳ نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان بودجه برای شهرستان تخصیص یافته و پروژه های مهمی راه اندازی و تکمیل شده اند.

وی این پروژه ها را شامل تکمیل سالن های ورزشی شهرستان، اجرای پروژه های آب و فاضلاب روستایی، بهسازی شبکه آب شهری، عملیات اجرایی مصلاهای اردکان، احمدآباد و عقدا، پروژه های میراث فرهنگی، تجهیز بیمارستان، تعمیر مراکز بهداشتی و… عنوان نمود.

اسماعیلی همچنین مبلغ اختصاص یافته به شهرستان از محل اعتبارات تبصره ۱۸۰ را ۹ میلیارد تومان اعلام کرد و نکته حائز اهمیت در این بخش را آغاز عملیات اجرایی بسیاری از پروژه هایی دانست که سالیان دراز راکد و معطل مانده بود.

وی گفت: عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی ـ درمانی شهید صحرایی کوشکنو پس از بیش از یک دهه تعطیلی با پیش بینی اعتبار ۴ میلیارد تومان و تخصیص اولیه ۱ میلیارد تومان چندی پیش آغاز گردید.

به گفته وی همچنین عملیات ساماندهی ورودی شهر اردکان پس از ۱۶ سال آغاز گردیده است.

اسماعیلی استخر دانش آموزی شهرستان را از دیگر مواردی دانست که احداث آن پس از ۲۵ سال و با اعتبار ۶۶۰ میلیون تومان مجدداً طی روزهای آینده آغاز می گردد.

فرماندار اردکان ادامه داد: در حوزه محیط زیست و در شهرستان اردکان کارهای خوبی انجام شده است که از آن جمله می توان به آغاز احداث پارک صنایع با پیش بینی ۱۰۰ هکتار اشاره کرد که تاکنون ۱۷ هکتار فضای سبز آن اجرایی شده و قرار است بخشی از تعهد صنایع برای ایجاد فضای سبز در این پارک انجام شود.

وی همچنین به راه اندازی دو ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در شهرستان اشاره کرد و گفت: راه اندازی اولین آزمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

اسماعیلی پروژه مهم گازرسانی به کوره های آجرپزی با اعتبار ۶ میلیارد تومان را از نظر زیست محیطی حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: جانمایی، تهیه نقشه و تأمین اعتبار اولیه مرکز تحقیقات زیست محیطی شهرستان از دیگر مواردی است که در حوزه محیط زیست بدان پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در راستای حفاظت از محیط زیست، از احداث ۸ کارخانه فولادسازی که به تصویب رسیده بود؛ جلوگیری کرده و تقاضای ۱۸ متقاضی را نیز در این راستا رد کرده ایم.

وی به پایش آن لاین صنایع نیز اشاره کرد و گفت: به زودی برخی از صنایع به صورت آن لاین و شبانه روزی کنترل و پایش می شوند.

فرماندار الزام به انجام تعهدات از سوی صنایع را گامی به سوی توسعه متوازن شهر دانست و گفت: پس از پی گیری های یک ساله به زودی عملیات اجرایی احداث مجتمع رفاهی چادرملو با پی گیری و تأکید نماینده مردم اردکان با اعتبار چندده میلیاردی شامل بخش های رفاهی، ورزشی، تفریحی و تجاری آغاز می شود.

اسماعیلی گفت: در زمینه گازرسانی به روستاهای باقی مانده بخش عقدا طی دوماه آینده اقدامات آگهی و مشخص شدن پیمانکار انجام می شود. وی همچنین از اخذ دستور وزیر نفت و هماهنگی با شرکت چادرملو جهت گازرسانی به بخش خرانق در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اعتبار این پروژه ۱۴۰ میلیارد تومان است.

وی اخذ مجوز یک واحد بزرگ صنعتی در بخش معدن خیز خرانق را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود با هماهنگی درون استانی، این پروژه که نقش بسیار مهمی در توسعه بخش محروم خرانق دارد؛ اجرایی شود.

وی ادامه داد: یکی از مؤلفه های توسعه متوازن، توجه به بخش فرهنگ و هنر است و در این راستا در دوسال اخیر متناسب با نیاز شهرستان رشته های دانشگاهی اخذ یا در مهرماه سال جاری راه اندازی می شوند که از جمله آن ها می توان به علوم و مهندسی آب، مدیریت دولتی و در مقطع کارشناسی ارشد؛ مهندسی محیط زیست، مهندسی برق، مدیریت بازرگانی و… اشاره کرد.

اسماعیلی، راه اندازی صندوق حمایت از هنرمندان با اعتباری نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان و نیز فعال سازی مجدد مرکز رشد واحد های فن آور و استقرار ۸ شرکت دانش بنیان در آن و نیز طراحی سایت متخصصین با هدف جمع آوری اطلاعات متخصصان و نخبگان شهرستان را از دیگر موارد قابل ذکر در این حوزه عنوان نمود.

اسماعیلی، مسئله آب را مهم ترین دغدغه مسوولان در تمامی رده ها عنوان نمود و گفت: خوشبختانه با مشارکت شرکت چادرملو پروژه انتقال آب خلیج فارس به اردکان وارد فاز اجرایی شده که با انجام این پروژه، هم سفره های آب زیرزمینی تغذیه می شود و هم بخشی از آب شرب و صنعت تأمین می شود و هم آب شربی که در اختیار بخش صنعت است به شهرستان بازمی گردد و این مسئله برای اردکان حائز اهمیت است.

اسماعیلی ادامه داد: اردکان به لحاظ جغرافیایی و مسائل طبیعی بدترین وضعیت کیفیت آب را دارد که باید جهت ایجاد منابع جدید آب و جلوگیری از آلودگی سفره های آب زیرزمینی اقداماتی انجام داد که خوشبختانه طرح فاضلاب شهری با یک آینده نگری در دست اجراست. وی گفت: این پروژه اوایل دهه ۸۰ با انجام مطالعات فنی، زیست محیطی و اجتماعی شروع شد که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات مناسب و بعد از گذشت ۱۰ سال، کم تر از ۷ درصد پیشرفت فیزیکی و خوش بختانه در دو سال اخیر نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی تعبیه ۱۹ ایستگاه برداشت آب شرب و نیز احداث مخزن هوایی آب برای تنظیم فشار شبکه شهر و اختصاص اعتبار برای بهسازی شبکه شرب شهرستان را از اقدامات صورت گرفته در این بخش عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود در سال آینده جداسازی آب شرب و بهداشت شهر آغاز شود.

فرماندار اردکان در پایان تأکید کرد رشد و پیشرفت شهرستان مدیون تلاش، برنامه ریزی و همدلی مسوولان به ویژه نماینده مردم اردکان و همراهی همه مردم است و تمام مسوولان هم و غم خود را جهت رسیدگی به مسائل و نیازهای مردم قرار داده و سعی نموده اند فارغ از جنجال و حاشیه سازی امورات شهر را به پیش ببرند.

بخش نظردهی بسته شده است..