اردکان نیازمند احداث کتابخانه مرکزی است

no-thumbs

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان، کتابخانه مرکزی را از نیازهای ضروری این شهرستان دانست و خواستار احداث آن شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحسین پایدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۳ کتابخانه عمومی نهادی و یک کتابخانه مشارکتی در شهرستان اردکان دایر بوده اما این شهرستان فاقد کتابخانه مرکزی است.

وی با اشاره به عضویت بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی اردکان بیان کرد: با توجه به جمعیت این شهرستان، هم تعداد اعضا و هم تعداد کتابخانه‌ها باید افزایش پیدا کند.

پایدار با اشاره به نیروهایی که هم‌اکنون در این کتابخانه‌ها به مراجعان خدمت‌رسانی می‌کنند، عنوان کرد: فقط ۲۴ نیروی رسمی و قراردادی در این کتابخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند که با این حساب می‌توان گفت به ازای هر کتابخانه در اردکان، دو نیروی کار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ضرورت احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان اردکان بیان کرد: پیگیری‌های بسیاری در این زمینه با توجه به نیاز شهرستان صورت گرفته و یک قطعه زمین نیز برای احداث کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی اردکان با بیان اینکه در سایر کتابخانه‌ها نیز به دنبال گسترش فضای فیزیکی هستیم و زیباسازی و مرمت برخی کتابخانه‌های قدیمی‌تر نیز با توجه به بودجه‌های موجود در برنامه‌ها لحاظ شده است.

پایدار همچنین با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی پارک مطالعه در شهرستان اردکان برای نخستین بار، خاطرنشان کرد: در نظر داریم فضای سبز موجود در کنار کتابخانه آیت‌الله حائری اردکان را به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی و راه‌اندازی نشست‌های فرهنگی، به پارک مطالعه تبدیل کنیم.

پایدار یادآور شد: این پارک دارای سالن اجتماعات، نمایشگاه دائمی کتاب و فضای سبز ویژه مطالعه خواهد بود.

وی تأکید کرد: نوجوانان و جوانان شهرستان اردکان برای غنی‌سازی اوقات فراغت خود نیاز به فضاهایی نظیر کتابخانه‌ها دارند و لازم است برای جلب و جذب آنها به کتابخانه‌ها، ایده‌های جدید را اجرایی کنیم و به زیباسازی فضاهای موجود بپردازیم.

بخش نظردهی بسته شده است..