۲۲۰ هزار معلول ضایعه نخاعی دریزد

no-thumbs

220 هزار معلول ضایعه نخاعی ناشی از حوادث رانندگی در استان نشان می دهد حوادث، بیماریها و ژنتیک نقش مهمی در بروز معلولیتها دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب گفت: پیشگیری از معلولیتها از مهمترین اولویتهای بهزیستی است و با پیشگیری از بروز بیماریهایی مثل دیابت، ایمن سازی محیط کار، آموزش صحیح و فرهنگ سازی برای رانندگی قانونمدار می توان تا حد زیادی از بروز معلولیتها جلوگیری کرد.

جلیل عفتی با اشاره به ازدواج های فامیلی در یزد گفت: حدود ۴۰ درصد از ازدواج هایی که در استان انجام می گیرد فامیلی است لذا انجام آزمایش های ژنتیک قبل از ازدواج ضروری است.

وی با اشاره به اجرای طرح مشاوره ژنتیک در دو شهرستان میبد و مهریز گفت: در این طرح به صورت رایگان خدمات مشاوره ژنتیک، آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج به زوجین متقاضی ازدواج داده می شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به هزینه بالای انجام آزمایش ژنتیک شنوایی گفت: هزینه آزمایش ژنتیک شنوایی برای پیشگیری از ناشنوایی  بیش از ۳ میلیون تومان است و اعتبارات بهزیستی نیز برای اجرای این طرح در کل استان کافی نیست.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر در استان از خدمات بهزیستی بهره می برند اظهار داشت: بهزیستی تنها دستگاه تخصصی در حوزه اجتماعی و با رویکرد استفاده از بخش غیردولتی است.

عفتی با بیان اینکه امسال هفته بهزیستی با شعار «تنها همه با هم می توانیم» در نظر گرفته شده است گفت: به همین مناسبت ۷۷ برنامه در ۱۰ شهرستان استان در قالب ۱۴ افتتاحیه و ۶۴ برنامه شامل گردهمایی، نشست، نمایشگاه، مسابقات ورزشی و کارگاه های آموزشی پیش بینی شده است که در طول این هفته برگزار می شود.

وی اجرای طرح افطار تا سحر را یکی از برنامه های بهزیستی استان به مناسبت این هفته دانست و گفت: این طرح از سوی معاونت پیشگیری بهزیستی و با مشارکت تشکل های همسو با این سازمان در بحث پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی همراه با برگزاری کارگاههای آموزشی در پارکهای اصلی شهر نظیر پارک هفت تیر، پارک بزرگ شهر و همچنین پارک بهاران میبد برگزار می شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد؛ افتتاح طرح توانبخشی مراقبتی مبتنی بر خانواده در شهرستانهای تفت و مهریز، موسسه خیریه غیرانتفاعی فرافر اندیشه کویردر یزد، کارگاه کشاورزی مرکز اجتماع درمان مدارTC استان، موسسه خیریه بهشتیان گاریز، موسسه فصل رویش و پایگاه سلامت روان محلی نسیم امید در یزد، ساختمان جدید موسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) ابرکوه، مرکز اورژانس اجتماعی بافق و موسسه غیردولتی آوای زندگی در میبد را از جمله طرح های افتتاحی بهزیستی در این هفته ذکر کرد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..