آبشار بافق ایزوله شد

no-thumbs

ساخت پروژه آبشار بافق با چشم اندازی فوق العاده زیبا و دل انگیز در ارتفاعات حاشیه شهر بوده که مشرف به تمامی شهر تاریخی بافق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزرحمت الله عفتی شهردار شهرداری بافق در گفت و گو باتابناک یزد گفت:این طرح از اواخر سال ۹۰ در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار در شرق شهر بافق شروع شده و و تا امسال به طور کامل راه اندازی شده است. وی با توجه به اینکه این پروژه در ۳ فاز اجرایی طراحی شده است فاز اول را شامل:آبشار اصلی به ارتفاع ۱۱ متر، فضای سبز کوهپایه، زمینهای ورزشی و بازی کودکان، مکان های استراحت، سرویس های بهداشتی، پارکینگ و بخش عمده ای از معماری منظر کوه بوده و مورد استفاده شهروندان است استفاده کرد و افزودتنها بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه ساخت این فاز شده است.
وی گفت: فاز دوم برگرفته از باغ پرندگان، باغهای میوه به سبک باغهای ایرانی، فضای سبز محوطه، پیست دوچرخه سواری، رستوران ها و کافی شاپ و نیز فضاهای سبز مربوطه بوده و فاز سوم و به طور کامل فاز نهایی این پروژه شامل معماری منظر پشت کوه، ایجادمسیرهای کوه پیمایی، حصار مجموعه، ساخت گلخانه گیاهان گرمسیری، ایمن سازی محیط و ایجاد راه دسترسی مناسب و دیگر امور مربوطه می باشد. وی در ادامه با بیان اینکه در این مجموعه مواردی از قبیل ساختمان رستوران سنگی، سالن آمفی تآتر، باغ پرندگان، وسایل ورزشی و بازی کودکان، آبشار و فضای سبز زیبا و چشم اندازی که دارد که در نوع خود در کشور کم نظیر است. نکته دیگر که باید در ادامه افزود:در ساخت مجموعه آبشار بافق بیشتر از عناصر طبیعی از قبیل سنگ، چوب، آب و گیاه استفاده شده است تا حتی الامکان ترکیب زیبای طبیعت باقی بماند و دارای فضایی دلنشین باشد. عفتی با توجه به کمبود آب در یزد به خصوص در بافق چگونگی به نتیجه رسیدن این طرح را اینگونه شرح داد که مسیرهای عبور آب اعم از نهرها، آبشار اصلی و آبشارهای فرعی، برکه های مسیر و منابع ذخیره آب با حد اکثر توان و دقت ایزوله شده و سعی شده هیچ نشست و هدر رفت آبی در طول چرخه مسیر آب اتفاق نیفتد.

بخش نظردهی بسته شده است..