غاری برای مردان، که زنان را نگران می‌کند

no-thumbs

هر انسانی در برهه‌ای از زندگی خود نیاز به خلوت و تنهایی دارد، تنهایی که هیچ کس جز خودش در آن راه نداشته باشد و این اتفاق می‌تواند هم برای زنان و هم برای مردان رخ دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاین اتفاق ممکن است در هر سن و در هر مکانی برای هر کسی بوجود بیاید و فرد را متفکر و جمع‌گریز و گوشه‌گیر می‌کند، این اتفاق در مردان همان "غار تنهایی" است که مردان را وادار می‌کند تا به آن چه که انجام داده‌اند، در گذشته – چه خوب و چه بد- و رفتارهایی که در قبال اطرافیان دارند به فکر فرو برد، اما مردان در این مدت زمان هیچ کس را به این دایره‌ی تنهایی راه نمی‌دهند و اغلب به یک نقطه خیره می‌شوند.

 
 غاری که سن و سال ندارد
سن و سال غار تنهایی هنوز دقیق مشخص نیست و شاید عوامل محیطی هم با آن ارتباطی نداشته باشد، این شرایط تنها شرایطی است که مردان به نبود شما بیشتر نیازمند هستند.
مغز مردان یک پردازش‌گر کاملاً منطقی است که اگر همسرتان به این غار پناه ببرد باید او را تنها بگذارید تا از پس مشکلاتش در این غار، که به آن پناه آورده، بر بیاید.
 
شاید این تغییر خلق‌وخو و پناه آوردن به این غار تنهایی در دوران مجردی خیلی دردسر ساز نباشد، اما پس از تشکیل خانواده می‌تواند منجر به بروز مشکلات اساسی شود.
 
 تعارض در زندگی بدلیل عدم آگاهی
دکتر شاه‌مرادی، متخصص روان‌شناسی بالینی می‌گوید: مردها غالباً در جوامع اعتمادبه‌نفس بالاتری دارند و ساختار فیزیولوژیک مغز مردان معمولاً طوری است که تنها می‌توانند روی یک موضوع خاص تمرکز کنند و هم‌زمان نمی‌توانند به مسئله‌ی دیگری فکر کنند و گاهی اوقات این موضوع باعث رفتن مردان به غار تنهایی می‌شود که عدم آگاهی از آن تعارض بین زنان و مردان را باعث می‌شود.
 
گاهی اوقات زنان نمی‌دانند که سکوت مرد ناشی از دوست نداشتن وی نیست و همین موضوع به اختلافات بین آنان دامن می‌زند.
 
وی تأکید کرد: زنان بر خلاف مردان در مواقع سخت می‌توانند با صحبت کردن خود را تخلیه کنند، اما مردان در این دوران به غار تنهایی پناه می‌برند و این رد پای تفاوت نیز از دوران کودکی مسئله‌ای محرض بوده است و زنان می‌توانند تشویش‌های ذهنی خود را با صحبت کردن انجام دهند.
 
شاه‌مرادی مطرح کرد: اگر زنان از این مسئله آگاه باشند، می‌توانند تمام تلاش خود را بکنند تا با همدلی و بعد از فروکش شدن هیجانات این مشکلات را حل کنند، همچنین علت رفتن مردان به این غار ممکن است بدلیل خلأ در دوران کودکی، یادآوری خاطره‌ای ناخوشایند و خستگی ناشی از کار روزمرگی باشد.
 
وی گفت: هرچه کنجکاوی زنان در غار تنهایی مردان بیشتر باشد، حریص شدن مردان برای ماندن در غار تنهایی بیشتر می‌شود. در حال حاضر نیز میزان کسانی که به این غار تنهایی می‌روند رو به افزایش است که با افزایش آگاهی و کار کردن بر روی تعاملات و افزایش مهارت‌های ارتباطی می‌توان با مشکلات ناشی از آن به درستی برخورد کرد.
 
 غاری برای مردان، که زنان را نگران جایگاهشان می‌کند
مردان بر خلاف زنان در موقعیت‌های سخت به جای صحبت کردن و گریه کردن برای متعادل ساختن حالات روان‌شناختی و زیستی و هیجانی شدن به غار تنهایی پناه می‌برد، اما رفتن مردان به این غار تاریک شاید زنان را نگران جایگاه خود در قلب همسرش کند، اما حقیقت این است که مردان در این غار تاریک با خود خلوت می‌کنند تا بلکه کمی از مشکلات خود را حل کنند تا با حالاتی شاداب به جمع خانواده برگردند.
 

فراموش نکنید که قرار نیست، همیشه همسرتان سرحال و با نشاط باشد، گاهی آسمان آفتابی و گاهی ابری است، اما هر آسمان ابری روزی آفتابی می‌شود! بگذاریم زمانی که به این غار پناه می‌برند برای خودشان زندگی کنند.

باشگاه خبرنگاران

بخش نظردهی بسته شده است..