نماینده اسبق یزد:

چون کاندیدا نداشتیم، نماینده اصولگرا وارد مجلس شد

عضو مجمع روحانیون مبارز، توافق هسته ای اخیر ایران با 5+1 را با صلح حدیبیه مشابه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد رضوی یزدی در مراسم افطاری حزب اعتمادملی یزد با بیان این مطلب گفت: صلح حدیبیه میان پیامبر اکرم و قریش صورت گرفت، بطوریکه پیامبر با همراهان خود که ۱۴۰۰ نفر عنوان شده حدود ۲۰ روز در بیرون از مکه مقاومت کردند، از حج منع شدند و نهایتا پیامبر با کافران به توافق رسیدند.

 

وی افزود: پیامبر در متن توافقنامه با آنان پذیرفت که نام خود را بعنوان رسول خداوند نیاورد، بلکه بعنوان "محمد بن عبدالله" درج کند. پیامبر همچنین در اعتراض قریشی ها، "بسم الله الرحمن الرحیم" را به "بسمک اللهم" تغییر داد.

 

 

این عضو مجمع روحانیون با اشاره به انتقاد برخی نسبت به توافق با آمریکا گفت: توافق با آمریکا بد است یا با قریشی که تا فتح مکه هم مسلمان نشد و این همه جنگ علیه پیامبر به راه انداخت؟

 

این نماینده اسبق مجلس گفت: متن آن توافقنامه هم بصورت نابرابر نگاشته شده بود بطوریکه اگر از اهالی قریش کسی به پیامبر پناهنده می شد، پیامبر موظف بود آن فرد را تحویل دهد ولی پیامبر بصورت متقابل این حق را نداشت.

 

 

حجت الاسلام رضوی تصریح کرد: در امت پیامبر هم دلواپسانی وجود داشتند که نسبت به مماشات پیامبر با کافران معترض بودند که در راس آنان عمربن خطاب بود ولی پیامبر صبورانه به راه خود ادامه داد.

 

وی علت این مخالفت ها را جهالت یا به خطر افتادن منافع عنوان کرد.

 

 

سیدمحمد رضوی با گرامیداشت توافق هسته ای با ۶ قدرت جهانی، گفت: شادی بیش از حد درباره این رخداد به مصلحت نیست چراکه هم توقع جامعه را پس از توافق بالا می برد و هم حساسیت دشمن را بر می انگیزد.

 

وی گفت: در این پیروزی، هم رهبر انقلاب، هم رئیس جمهور و هم تیم مذاکره کننده نقش داشتند.

 

 

این عضو مجمع روحانیون مبارز با یادآوری نسبت به اینکه گشایش امور مملکت در چند ماه آینده بخاطر توافق نباید منجر شود تا کارهای زشت گذشته فراموش شود، گفت: نباید گم شدن دکل ها و اختلاس ها به فراموشی سپرده شود.

 

این نماینده مجلس سوم و ششم مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات مجلس در اسفندماه هم اشاره کرد و گفت: تفکر اول باید پیروزی اصلاح طلبان باشد، اینکه چه کسی به مجلس راه یابد مهم نیست.

 

 

وی، جامعه یزد را متفاوت از تهران خواند و گفت: در تهران به لیست رای میدهند ولی در یزد مردم به کسی که هم او را بشناسند، هم حسن شهرت داشته باشد و خانواده و پشتوانه داشته باشند، رای می دهند.

 

نماینده دو دور مجلس گفت: رای حوزه یزد از ابتدای انقلاب با اصلاح طلبان بوده بجز دوره نهم که بعلت کاندیدا نداشتن اصلاح طلبان، کاندید اصولگرایان به مجلس راه یافته است.

 

 

 

غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد هم در این مراسم گفت: علاوه بر مقاومت مردم، رای تاثیرگذار مردم در خرداد ۹۲ و تعیین تیم مذاکره کننده خبره را از عوامل توافق اخیر هسته ای عنوان کرد.

 

محمد دهستانی مسئول تشکیلات اعتدال و توسعه یزد در این مراسم گفت: مخالفان دولت سعی بر ایجاد توقعات کاذب در جامعه پس از توافق دارند تا در مردم یاس بوجود بیاید.

 

حمید رضا کارگر مسئول حزب اعتماد ملی یزد هم در این مراسم با خوشامد گویی به حاضران به قرائت پیام شخصیت های ملی درخصوص توافق هسته ای پرداخت و اظهار امیدواری کرد تا دولت در بهبود سیاست داخلی هم موفق باشد.

 

 

 

این مراسم باحضور حدود ۳۰۰ فعال سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

بخش نظردهی بسته شده است..