گزارش خبری:

ظرفیت های یزد برای تحقق اقتصاد مقاومتی

وجود ظرفیت های فراوان در زمینه فعالیت ‌های اقتصاد مقاومتی، نقش مهمی در بهبود شرایط اقتصادی استان یزد بازی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدشتی، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی در یزد می گوید: وجود منابع غنی معدنی، خاک حاصلخیز، صنایع و کارخانه های متعدد، قرار گرفتن در مسیر راه مواصلاتی بین المللی، داشتن روحیه کار و تلاش خستگی ناپذیر و قناعت در استان یزد از ظرفیت های خوب این استان برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.
مسئول بسیج سازندگی استان یزد می گوید: از سال ۹۳ تا کنون برای دستیابی به این مهم در استان یزد گام‌های اساسی برداشته ایم و همه این برنامه‌ها با محور مردم انجام شده است.
آقای میرقانعی می افزاید: در این زمینه بسیج سازندگی در استان یزد توانسته است هزار و ۸۵۹ طرح اقتصاد مقاومتی راه اندازی کند که شامل عرصه‌های پرورش شترمرغ، بلدرچین، انواع مختلف ماکیان، قارچ، دام سبک و سنگین، تولید کود ورمی کمپوست، عسل، صنایع دستی و مشاغل خانگی است.
وی اضافه می کند: دراین مدت هزار و ۲۳۰ نفر هم به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول بکار شده اند.
مسئول بسیج سازندگی استان یزد می گوید : دراین مدت ۶۳۰ تن کود ورمی کمپوست، ۲ هزار و ۱۷۵ تن خیار گلخانه‌ای و ۴۰ تن قارچ خوراکی تولید و به بازارهای مصرف ارسال کرده ایم که برای این منظور ۶۰ بسیجی دوره‌های آموزشی در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال را گذرانده‌اند .
این عضو ستاد اقتصاد مقاومتی در استان یزد می افزاید: فعالان اقتصاد مقاومتی در استان ۲۳ کیلوگرم زعفران مرغوب، ۵۲ تن ماهی گرم آبی، ۶۰ تن عسل، ۱۴۰ تن انواع گوشت و روزانه ۳۸۰ ‌کیلو شیر نیز تولید کرده اند .
 میرقانعی می افزاید: امسال ۲۶۵ کارگاه صنایع ‌دستی و قالی‌بافی در استان یزد دایر شده است که بیشتر فعالان این عرصه خواهرانی هستند که توانسته اند در اقتصاد مقاومتی موثر باشند .
مدیر عامل کارخانجات شیشه اردکان می گوید: کارخانجات شیشه فلوت اردکان هم دراین زمینه به منظور ایجاد کارخانجات اکتشاف و استخراج مواد معدنی، تولید و فرآوری مواد اولیه شیشه، تولید انواع شیشه به روش فلوت از ضخامت یک و هشت دهم تا ۱۹ میلیمتر و ایجاد کارگاه های تولیدی صنایع جانبی شیشه در زمینی به مساحت ۷۵ هکتار در اردکان تاسیس و عملیات ساختمانی اولین خط تولید این شرکت با ظرفیت ۹۰۰ تن در روز برای تولید انواع شیشه های فلوت ساده شفاف ، رنگی ، رفلکس ، آئینه ، لمینیت ، دو جداره و نشکن به بهره برداری رسید.
آقای عزیزیان می افزاید: کارخانجات شیشه فلوت اردکان با بهره گیری از جدیدترین فناوری و ماشین آلات روز دنیا به شکل کاملا ماشینی و اعمال کنترل دقیق بر روی کیفیت مواد اولیه و شیشه های تولیدی خود ، امکان تولید محصولات کم نظیری دارد و اکنون با دارا بودن بزرگترین کوره تولید شیشه در خاورمیانه و ارائه سبد کاملی از انواع محصولات شیشه تخت، سهم بسزایی در اقتصاد مقاومتی وخودکفایی در این زمینه دارد .
وی اضافه می کند: کارخانجات شیشه فلوت اردکان با بهره گیری از نیرو و تخصص هزار نفر از جوانان توانمند، بزرگترین کارخانه دانه بندی و فرآوری سیلیس را در غرب آسیا از نظر حجم تولید به خود اختصاص داده است .
مدیر عامل کارخانه شیشه اردکان می گوید: برای کمک به اقتصاد مقاومتی و با وجود برخورداری از ظرفیت های خوب داخلی، شیشه های ایمن و ضد گلوله در سایز بزرگ جامبو و در خطی به طول ۱۶۰ متر و با تولید حداقل روزانه ۵ هزار متر مربع در این کارخانه تولید می شود.
آقای عزیزیان می گوید: این محصول برای پنجره و دیگر عناصر ساختمان، مبلمان و دکوراسیون، صنعت اتومبیل و حمل و نقل، شیشه های ضد سرقت، ضد ضربه و ضد انفجار کاربری دارد و بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی و حوزه خلیج فارس از مشتریان این تولیدات به شمار می روند .
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، استان یزد برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قابلیت های فراوانی دارد که وجود معادن غنی، خاک حاصلخیز برای تولید کاشی، وجود معادن سنگ آهن و فولاد می تواند بطور جدی در اقتصاد مقاومتی سهم ایفا کند .منبع صدا و سیما

بخش نظردهی بسته شده است..