۶۳۰ پرونده در مرکز اورژانس اجتماعی بافق پذیرش شده است

رییس بهزیستی بافق گفت: 630 پرونده طی مدت سه سال در مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان پذیرش شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحسن خوشگذران در گفت و گوی اختصاصی با خبر نگار ایرنا ضمن تبریک هفته بهزیستی و تامین اجتماعی افزود :از این تعداد پرونده ۳۴۴ مورد مربوط به کاهش طلاق بوده که مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رییس بهزیستی بافق اظهار کرد:از مجموع پرونده های مربوط به حوزه طلاق تعداد ۱۰۰فقره پرونده منجر به سازش شده و مابقی نیز همکاری نداشته یا به دلایلی یکی از زوجین در دسترس نبوده است.

وی همچنین از پذیرش ۱۳۳پرونده مربوط به حوزه بحران در این مرکز خبر داد و افزود:در این حوزه به مواردی نظیر : همسر آزاری ،کودک آزاری،دختران فراری،سالمند آزاری،اقدام به خودکشی ،معتادین و کودکان خیابانی رسیدگی می شود.

این مسوول اضافه کرد: ارایه مشاوره،مددکاری،ارجاع به روانپزشک و تحویل به مرکز نگهداری یزد از جمله مهمترین خدمات و رسیدگی به پرونده های حوزه بحران است.

وی آمار پرونده طلاق و بحران سال ۹۲ این مرکز را ۱۶۳ مورد خواند و افزود: این آمار در سال ۹۳به رقم ۱۶۰ پرونده کاهش یافته است.

خوشگذران به حوزه سیار این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۶ نفر از نیازمندان از خدمات سرپایی،راهنمایی،مشاوره و یا ارجاع به حوزه مداخله در بحران مرکز اورژانس اجتماعی بافق بهره مند شده اند.

رییس بهزیستی بافق با اشاره به فعالیت خط تلفن این مرکز، بیان کرد: مردم می توانند از طریق این خط تلفن موارد بحران را اعلام کرده و همچنین در خصوص خدمات متنوع بهزیستی و فعالیت های مرکز اورژانس اجتماعی، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی در این خصوص تصریح کرد: تا به حال به تعداد ۵۷ نفر تماس گیرنده، از این طریق خدمات لازم ارایه شده است.

خوشگذران خاطر نشان کرد: جلوگیری از ازدواج زود هنگام ،فراگیری آموزش و مهارتهای قبل از ازدواج، آموزش زوجهای جوان و همچنین آموختن مهارتهای زندگی از جمله موارد پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق خواهد بود.

بخش نظردهی بسته شده است..