تسهیلات برای انتقال کوره‌ها به خارج از شهر یزد

no-thumbs

جلسه بررسی مشکلات کوره‌های آجرپزی برای شهروندان و انتقال آن به خارج از شهر یزد با حضورمسئولین مربوطه در کمیسون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزرئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، با اشاره به خطراتی که دود این کوره‌ها برای مردم ساکن آن منطقه دارد، اظهارداشت : چندین سال است که جلسات متعددی در این زمینه برگزار می شود اما متاسفانه خروجی خاصی نداشته و همچنان این خطر برای سلامت مردم وجود دارد.

 حجت الاسلام مطهریان در ادامه از حاضرین درخواست کرد تا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند تا بتوانیم با سرعت بیشتری نسبت به انتقال کوره‌ها به خارج از شهر تصمیمات اساسی و کارشناسی شده را بگیریم.

در ادامه  شاکری معاون عمرانی فرماندار بااشاره به اینکه طی۲سال اخیر تذکرات جدی به کوره‌داران دستی برای تبدیل کردن کوره‌ها به صنعتی شده است، افزود:تاابتدای سال۹۵عملاً دیگر هیچگونه کوره دستی در شهرستان یزد نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تسهیلات خیلی خوبی هم برای کوره‌داران برای انتقال کوره‌ها به محدوده خارج از شهر و تبدیل کردن کوره‌ها به تکنولوژی پیشرفته در نظر گرفته است که کوره‌داران می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

حجت الاسلام شیخ عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم در این جلسه توجه به مقوله سلامت مردم را بسیارمهم ارزیابی و از کوره‌داران خواست تا در این زمینه با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در عرصه کوره داری ، مخل سلامت مردم نباشند.

در پایان این جلسه مقرر گردید تا در یک ماه آینده جلسه‌ای با حضور مسئولین و کوره‌داران در محل کوره‌ها تشکیل شود تا ضمن بررسی مشکلات از نزدیک، نسبت به رفع مشکلات اقداماتی انجام شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..