هشدار معاون استاندار یزد:

هرچه می گوییم آب کم است، به خرج مردم یزد نمی رود!

دهیاران باید نسبت بحران آب و موضوع کم آبی حساس باشند و در این زمینه فعالیتهای موثری را جهت مقابله با این بحران انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزهمایش سراسری دهیاران استان با حضور معاونان سیاسی و عمرانی، مدیر کل حوزه استاندار و جمعی از دهیاران و کارآفرینان برتر استانی و کشوری به منظور تجلیل از دهیاران برتر استان در سالن شهید منتظر قائم برگزار شد.

سید محمد رضا سید حسینی در این جلسه با بیان اینکه یکی از بحث های مهم در استان یزد بحث آب و کم آبی است اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر با بحران آب رو بروست و روستاهای استان نیز به شدت در معرض خطر بی آبی قرار گرفته اند.


وی در ادامه خطاب به دهیاران افزود: شما دهیاران قطعاً می توانید در زمینه کمک به بحث آب و کم آبی که استان با آن مواجه هست نقش آفرینی موثر داشته باشید.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصریح کرد: متاسفانه با وجود آنکه با بحران آب در استان روبرو هستیم همچنان طبق روال قبل مصرف می شود که شما دهیاران و نیز سازمان جهاد کشاورزی وظیفه سنگینی در بحث اصلاح الگوی کشت و تغییر مدیریت مصرف دارید.

وی افزود: اگر به همین منوال خشکسالی ادامه پیدا کند و به همین منوال نیز مصرف در روستاها ادامه داشته باشد در سال آینده تقریبا هیچ درختی در روستا باقی نخواهد ماند با این وجود از همین الان باید نحوه توزیع و آبیاری در روستاها تغییر پیدا کند که قطعا شما دهیاران در این راه خیلی می توانید موثر واقع شوید و این تغییر رفتار را در روستاها به وجود آورید و کمک زیادی به مشکل بی آبی نمایید.


وی در ادامه سخنان خود از دهیاران استان خواست که منابع مالی که در اختیار آن ها قرار می گیرد به جز در مصارف آب، محیط زیست و میراث فرهنگی خرج نشود و به سمت احیاء بناهای تاریخی، آب انبارها و قنات ها پیش بروند و نیزدرحفظ منابع طبیعی تلاش نمایند.


سید حسینی ضمن بیان اینکه احیاء بناهای تاریخی، آب انبارها، قنات ها و حفظ منابع طبیعی توسعه پایدار را به وجود می آورد، از دهیاران خواست تا از همین الان به فکر حفظ منابع آبی، میراث فرهنگی و محیط زیست باشند.


وی در پایان سخنان خود یادآور شد: ملاک ما در ارزیابی دهیاران این است که چقدر توانسته اند در طرح الگوی مصرف آب سرمایه گذاری نمایند و نیز چقدر در حفظ باغات و توسعه پایدار نقش داشته اند ، بنابراین در این راستا همه فرمانداران و بخشداران موظف هستند در تخصیص اعتبارات به دهیاران این مباحث را مد نظر قرار دهند.منبع خبرانلاین

بخش نظردهی بسته شده است..