معاون وزیر کار در یزد:

۷ مرکز اورژانس اجتماعی در یزد راه‌اندازی شد‌

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ۷ مرکز اورژانس اجتماعی در یزد ‌راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل ازتسنیم ، انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری بهزیستی استان یزد، با اشاره با اینکه سازمان بهزیستی بهره مندی از نیروی کارشناس متخصص را در دست کار خود دارد،  اظهار داشت: بیش از ۶۸ درصد از نیروهای شاغل در سازمان بهزیستی متخصصان با مدارک بالاتر از کارشناسی هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی ۷ مرکز اورژانس اجتماعی در استان یزد، افزود: با توجه به تغییرات محیطی، تغییر شیوه زندگی و فضاهای مجازی، آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است که باید با استفاده از ابزارهای علمی و تمام ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی، شدت این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

وی پیشگیری را مهمتر از درمان دانست و گفت: سازمان بهزیستی در کل کشور خدمات خود را به عنوان پیشگیری در سه سطح پیگیری می‌کند.

محسنی بندپی گفت: نخستین سطح این فعالیت‌ها که از اهمیت بسیار بالایی هم برخوردار است، شناسایی آسیب‌های اجتماعی است که علاوه بر شناخت آسیب، به شناسایی گروه‌های آسیب‌پذیر و درمان آنها هم می‌پردازد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در سطح دو، بحث پیشگیری مطرح است، تا در صورتی که در سطح یک موفق به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نشدیم، با مداخله به هنگام و درست، نسبت به رفع آسیب اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: در سطح سه این خدمات هم، افرادی که تحت تاثیر آسیب‌های اجتماعی قرار نگرفته‌اند را سازمان بهزیستی به منظور حفاظت از آسیب، با ارتقای سطح دانش و توانمندی آنها، به مرز توانمندی می‌رساند.

بخش نظردهی بسته شده است..