احیای انجمن میراث فرهنگی شهرستان بافق

no-thumbs

اولین جلسه احیای انجمن های میراث فرهنگی شهرستان بافق با حضور صاحب نظران این حوزه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدمهدی شرافت اظهار داشت: به منظور جلب حمایت مادی و معنوی دستگاه های اجرایی و تشریک مساعی همه جانبه علاقه مندان به فرهنگ و سبک زندگی ایرانی،حفظ و بهره گیری از آثار ارزشمند فرهنگی و تاریخی استان و در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و به استناد اساسنامه انجمن های میراث فرهنگی مصوب شورای سازمان میراث فرهنگی کشور، احیای انجمن های میراث فرهنگی از ضروریات می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد عنوان کرد: این جلسه نیز با هدف لزوم تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهرستان بافق و در راستای حفظ و صیانت از میراث گذشتگان و نیز معرفی آثار تاریخی بافق به بازدیدکنندگان بومی و غیربومی برگزار شد.

وی خاطرنشان ساخت: پس از تشکیل انجمن و مشخص شدن اعضا، آنها باید در اجرای وظایف و اختیارات انجمن ها، مشارکت و همکاری لازم معمول نموده و در جهت تحقق اهداف انجمن در شهرستان اقدام نمایند.

حمایت از انجمن شهرستانها، همکاری و تعامل کلیه ارگانها، فرهنگ سازی و حفظ آثار تاریخی، فرهنگی از طریق انجمن، حمایت از میراث معنوی و لزوم برپایی نمایشگاه و موزه اسناد تاریخی ـ مذهبی از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است در پایان جلسه نایب رئیس و حسابدار انجمن میراث فرهنگی بافق نیز معرفی شدند.

بخش نظردهی بسته شده است..