معاون استاندار یزد:

بودجه دهیاری‌ها صرف بلوارکشی نشود

معاون عمرانی استاندار یزد با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد بودجه‌ دهیاری‌ها صرف بلوارکشی و تعریض خیابان‌ها شود، گفت: تاکنون هرچه اعتبار به دهیاری‌ها داده‌ایم صرف آسفالت و بلوار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسیدمحمدرضا سیدحسینی،  در همایش دهیاران استان یزد با اشاره به یکی از مهم‌ترین مباحث استان یزد که دهیاران می‌توانند در رفع آن مشارکت کنند، اظهار داشت: کم‌آبی اصلی‌ترین معضل استان یزد است و بسیاری از روستاهای استان اکنون در معرض خطر بی‌آبی قرار دارند و از برخی روستاها نیز به خاطر همین مشکل، چیزی باقی نمانده است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه این مشکلات وجود دارد، میزان مصرف همچنان مانند گذشته است و لازم است دهیاران و جهاد کشاورزی نقش اساسی خود را در اصلاح الگوی کشت و مدیریت مصرف آب ایفا کنند.

سیدحسینی بیان کرد: اگر مصرف آب در روستاها به همین شکل ادامه پیدا کند، دیگر حتی یک درخت نیز به عنوان موجود زنده در روستاها نخواهیم داشت و به طور قطع دهیاران می‌توانند به مدیریت مصرف و مدیریت منابع آبی کمک کنند.

معاون عمرانی استاندار یزد خطاب به دهیاران تاکید کرد: روستای بدون درخت و آب معنا ندارد بنابراین برای حفظ باغ‌ها و محیط زیست در روستاها تلاش و از حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری کنید.

وی با بیان اینکه منابع آب استان یزد رو به اتمام است، تصریح کرد: دهیاران در هیچ نقطه از استان اجازه توسعه کشت ندهند و هر جا نیاز به کمک در این راستا داشتید، از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی کمک بگیرید.

سیدحسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اولویت در روستاها، میراث فرهنگی، محیط زیست و مدیریت منابع آب است، خاطر نشان کرد: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد بودجه دهیاری‌ها به غیر از این سه مورد در جای دیگری هزینه شود.

معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به بودجه‌هایی که تاکنون در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته است، عنوان کرد: تاکنون هرچه پول و اعتبار در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته صرف آسفالت و سنگ جدول شده در حالی که این موارد برای روستا توسعه پایدار به دنبال نخواهد داشت و تنها سبب هدر رفتن سرمایه‌ها می‌شود.

سیدحسینی تاکید کرد: حفظ منابع آبی، حفظ میراث فرهنگی و حفظ محیط زیست مدنظر ما است و منابع بودجه‌ای را به غیر از این موارد، به طرح‌های دیگری اختصاص نخواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران باید به سمت احیای منابع تاریخی، احیای قنوات، آب‌انبارها، آثار تاریخی و احیای باغ‌ها بروند، تصریح کرد: تنها این موارد است که می‌تواند برای یک روستا، توسعه پایدار را رقم بزند.

سیدحسینی ادامه داد: هیچ خیابانی در هیچ روستایی حق تعریض ندارد حتی اگر در طرح‌ هادی مورد تصویب قرار گرفته باشد و این تصمیم تا زمانی که گشایشی در بودجه‌ها ایجاد شود، بر قوت خود باقی است.

مدیرکل امور روستایی استانداری یزد نیز در این مراسم با اشاره به پیگیری مسائل مختلف در روستاهای استان یزد عنوان کرد: مسائل و مشکلات محیط زیستی از موارد مهمی است که توسط دهیاران در حال پیگیری است.

محمدرضا مقیمی همچنین از دهیارانی که در طول سال گذشته با کمترین امکانات و بدون چشمداشتی، برنامه‌های دولت تدبیر و امید را اجرا کرده‌اند، قدردانی کرد.

به گزارش فارس، در این مراسم چهار دهیار به نمایندگی از دهیاران استان یزد به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

بخش نظردهی بسته شده است..