بدهی ۶۳ میلیارد ریالی مشترکان برق مهریز

رییس اداره برق مهریز ، از بدهی 63 میلیارد ریالی مشترکان این شهرستان در سالجاری بر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزفتح الله اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : از این میزان بدهی ۳۵ میلیارد ریال آن مربوط به واحد های تولیدی و صنعتی و بقیه شامل واحد های مسکونی و تجاری مهریز است .

وی ادامه داد : پرداخت نکردن بدهی انرژِی برق توسط مشترکان در شهر و مناطق روستایی موجب کند شدن اجرای طرح های برق رسانی و ارائه خدمات به آنها در طول سال است .

رییس اداره برق مهریز اظهار کرد : در سالجاری علیرغم پیگیریهای انجام گرفته متاسفانه تنها حدود ۴۸ درصد فروش انرژِی برق به مشترکان جذب شده و ۵۲ درصد بقیه هنوز بدهی های خود را پرداخت نکرده اند.

اسماعیلی گفت: در شهرستان مهریز هم اکنون ۳۴ هزار و ۵۰۰ مشترک برق زیر پوشش خدمات اداره برق هستند که از این تعداد ۶۰ درصد در شهر و بقیه در روستاها هستند .

وی خاطرنشان کرد : تاکنون برای جذب بدهی مشترکان و همچنین واحد های مختلف تولیدی و صنعتی در شهرستان مهریز اقدامات لازم از قبیل پیگیری های مکرر و همچنین صدور اخطار نامه نیز انجام گرفته است .

این مسوول با اشاره به اینکه اجرای طرح های مختلف برق رسانی و ارائه خدمات بهتر به عموم مشترکان در گرو پرداخت به موقع وجه قبوض برق می باشد از مشترکان خواست تا در موعد مقرر اقدام کنند .

اسماعیلی گفت: خوشبختانه در شهرستان مهریز مشکل نوسان برق با نصب ترانس ۴۰ و راه اندازی و وصل آن در مدار حل شده و امیدواریم بتوانیم نیازهای مردم و صاحبان صنایع را مرتفع کنیم .

وی افزود: مهمترین مشکل انرژی برق در مهریز لزوم پیگیری برق رسانی به شهرک جدید مهریز به نام یزد ، مهر در کنار جاده ترانزیت تهران ، بندرعباس و در حوالی مهریز ذکر کرد .

این مسوول بدون اشاره به اعتبا مورد نیاز این طرح مهم خاطر نشان کرد : مشکل نقدینگی باعث شده تا هنوز مشکل برق رسانی این شهرک حل نشود که به حمایت و پیگیری مسوولان استان یزد نیاز دارد .

اسماعیلی اضافه کرد : در یکسال گذشته ۳۱ هزار متر شبکه فشار متوسط ، ۳۸ هزار شبکه فشار ضعیف و ۷۱ دستگاه پست ترانسفورماتور و همچنین ۹۹۷ دستگاه چراغ روشنایی در مهریز نصب شده است .

وی همچنین از دایر نمودن یک هزار و ۷۴۶ انشعاب جدید برای متقاضیان در شهر و روستاهای مهریز خبر داد که با همکاری مردم و مشترکان انجام شده است .

رییس اداره برق مهریز ادامه داد : هم اکنون درصد فروش انرژی برق در این شهرستان شامل ۶۳ درصد در برخش صنعتی ، ۱۷ درصد در بخش کشاورزی ، ۱۴ درصد در بخش خانگی ، سه درسد در بخش عمومی و سه درصد در سایر مصارف است .

این مسوول اضافه کرد : حدود شش و نه دهم درصد از فروش انرژی کل استان یزد مربوط به شهرستان مهریز می باشد .

وی از عموم مردم و مشترکان خواست تا با استفاده صحیح و بهینه موجب کاهش مصرف برق و رفاه حال همگان را در این شهرستان فراهم کنند .

بخش نظردهی بسته شده است..