شناسایی جاذبه‌های جدید گردشگری در خضرآباداشکذر

مسئول میراث فرهنگی شهرستان اشکذر از شناسایی جاذبه‌های جدید گردشگری شهر خضرآباد در شهرستان اشکذر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"سیدمحمدجعفر میرجلیلی" اظهار کرد: با توجه به ضرورت شناسایی و معرفی آثار تاریخی و طبیعی شهرستان، تیم کارشناسی به منطقه خضرآباد اعزام و نتایج قابل توجهی به دست آمد.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی، این منطقه دارای طبیعت بکر بی نظیری در حوزه سرچشمه روستای هامانه است که قابلیت ایجاد کمپینگ یا مجتمع توریستی را دارد.

میرجلیلی افزود: این منطقه دارای تنوع گیاهی و جانوری است که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است و از جمله گیاهان دارویی آن زیره کوهی، آویشن، انغوزه، گل زوفا، سیاوشان، شاتره کوهی، گل ختمی و گل خواصی است که با حمایت و سرمایه‌گذاری می‌تواند منجر به افزایش ظرفیت اشتغال‌زایی در منطقه شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون نیز تعدادی از افراد بومی منطقه با گردآوری و فروش گیاهان دارویی این منطقه کسب درآمد می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در انتهای این محدوده غار طبیعی با قندیل‌های زیبا وجود دارد و طبق بررسی انجام شده آب روستای هامانه در این شهرستان از کمترین املاح برخوردار است و قابلیت سرمایه‌گذاری به عنوان آب معدنی را داراست.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی اشکذر خاطرنشان کرد: از دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مطرح در این منطقه که تاکنون نسبت به آن توجه نشده است و قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی را دارند، می‌توان از درختان چنار روستای شرب‌العین با عمر بیش از ۳۰۰ سال، دشت گل لاله شرب‌العین، آسیاب آبی فعال روستای هامانه، چشمه آب قل کافی‌آباد، قلعه روستای کذاب، غار طبیعی روستای هامانه، چنار قدیمی روستای طاحونه، قلعه خضرآباد، برج‌های تاریخی منطقه، کوه مسجد و تعدادی آب انبار نام برد که به زودی پرونده ثبتی آن تهیه خواهد شد.

میر جلیلی همچنین یادآور شد: از جاذبه‌های تاریخی معنوی این شهر امامزاده سید کافی از نوادگان امام سجاد(ع) است که زائرانی از سراسر استان به ویژه در پایان هر هفته جهت زیارت به این مکان مقدس مراجعه می‌کنند.

گفتنی است؛ شهر خضرآباد با جمعیت سه هزار و ۹۸۲ نفر که ۱۰۰ خانوار آن به طور دائم در این شهر ساکن هستند و وسعت یکهزار و ۲۰۰ کیلومترمربع با برخورداری از ۲۳ روستا، از شهرهای ییلاقی با پتانسیل بالای گردشگری است.

بخش نظردهی بسته شده است..