اسناد هیات‌های مذهبی یزد جمع‌آوری می‌شود

no-thumbs

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در فراخوانی از مسئولین هیات‌های مذهبی استان دعوت کرد تا اسناد مرتبط با هیئات مذهبی را در اختیار گنجینه اسناد ملی استان قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "محمد رضا ملک ثابت" در این باره اظهار کرد:  نظر به وظیفه خطیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی در جمع آوری اسناد تاریخی و اهمیت حفاظت و نگهداری از اسناد مربوط به هیآت محترم مذهبی در گنجینه اسناد ملی ایران با هدف شناساندن آرمان‌های مردم متدین و انقلابی استان به آیندگان، از هیات‌های مذهبی می‌خواهیم که نسخه‌ای از تولیدات فرهنگی خود را برای ثبت و نگهداری در شرایط ایده‌آل به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان تحویل دهند.

وی افزود: فایل صوتی و تصویری سخنرانی‌ها و مداحی‌ها، اطلاعیه‌ها، برنامه‌های هیات، نشریات، بولتن‌های خبری، کتیبه‌ها، عَلَم‌ها و عکس‌های قدیمی و کلیه اسناد تولیدی و حتی مکاتبات هیات در شمار اسناد قابل نگهداری به حساب می‌آید که مسئولان هیات می‌توانند آنها را در اختیار گنجینه اسناد ملی استان قرار دهند.

مدیر اسناد ملی استان در ادامه به مسئولان هیات‌های مذهبی نیز پیشنهاد داد که مکانی از هیات با شرایط امن و ایمن را به آرشیو اسنادشان  اختصاص دهند که در این رابطه نیز کارشناسان سازمان برای همکاری و ارائه مشورت در این زمینه‌ها آمادگی دارند.

بخش نظردهی بسته شده است..