موضع شرکت مخابرات یزد درباره

بازار داغ و سیاه خرید و فروش تلفن ثابت در یزد

چندی است امتیاز تلفن ثابت در شهر یزد و برخی دیگر از شهرها همچون چند سال قبل در بازار سیاه خرید وفروش می شود. بعد از پایان دولت اصلاحات هر شهروند به راحتی می تواسنت به مراجعه به شرکت مخابرات و پرداخت ودیعه خرید تلفن ثابت ( که در حال حاضر رقمی حدود 50 هزار تومان است) به راحتی صاحب خط تلفن ثابت شود و د...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از هفته نامه پرگار  چندی است امتیاز تلفن ثابت در شهر یزد و برخی دیگر از شهرها همچون چند سال قبل در بازار سیاه خرید وفروش می شود. بعد از پایان دولت اصلاحات هر شهروند به راحتی می تواسنت به مراجعه به شرکت مخابرات و پرداخت ودیعه خرید تلفن ثابت ( که در حال حاضر رقمی حدود ۵۰ هزار تومان است) به راحتی صاحب خط تلفن ثابت شود و در کمتر از ۴۸ ساعت تلفن وی وصل می شد اما این روزها دیگر خبری از این چابکی در خرید تلفن ثابت نیست.
واقعیت آن است که اکنون گویا زیرساخت های شرکت مخابرات امکان راه اندازی خطوط جدید را به آسانی نمی دهد  و شهروندان برای خرید یک تلفن ثابت باید به بازار سیاه و غیرقانونی مراجعه کنند.
گویا بعد از خصوصی سازی شرکت مخابرات در دوره احمدی نژاد، مخابرات کابل گذاری و ایجاد شبکه جدیدی در استان یزد نکرده است و همین مسئله باعث شده امروز امتیاز تلفن ثابت نایاب شود و مخابرات نتواند به همه درخواست ها جواب مثبت بدهد.
اما شرکت مخابرات استان یزد هم دیدگاه جالبی درباره این بازار دارد. معاون شرکت مخابرات استان یزد درباره ی هزینه ی ثبت نام تلفن ثابت در استان اینکه حق اشتراک تلفن ثابت در بعضی  از محله های یزد به صورت بازار سیاه و تا قیمت ۵۰۰ الی ۵۵۰ هزارتومان بین مردم خرید و فروش می شود به خبرنگار هفته نامه پرگارگفت: قیمت رسمی خرید خط در شرکت مخابرات ۵۰ هزار تومان است ولی قیمت اشتراک آن در بازار آزاد بستگی به عرضه و تقاضا دارد و شرکت مخابرات  حق هیچ گونه نظارتی بر بازار آزاد را ندارد.
محمد حسین دائمی افزود: این قیمت‌گذاری بستگی به فروشنده و خریدار دارد. حتی تغییر نام آن هم در دفاتر خدماتی خصوصی انجام می شود که از حیطه ی اختیارات نظارتی شرکت مخابرات خارج است و مخابرات هیچ گونه وظیفه ای در این رابطه ندارد.
وی در خصوص تعداد مشترکین تلفن های ثابت در استان خاطرنشان ساخت: با توجه به هزینه های بسیار بالای زیرساخت های تلفن ثابت اکنون ۴۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت داریم که همه ی آنها فعال هستند. این عضو هیأت مدیره شرکت مخابرات استان در پایان خاطرنشان کرد: برای متقاضیان تلفن ثابت در حد توان انجام وظیفه خواهیم کرد و با بررسی محل مورد تقاضا و زیرساخت های موجود مثل کابل کشی و غیره  در خدمت هم استانی های عزیز خواهیم بود.
 

بخش نظردهی بسته شده است..