ضرورت تجهیز پارک شادی یزد

no-thumbs

پارک شادی تنها شهر بازی عمومی شهروندان یزدی است که وسایل بازی آن محدود و در مواردی نیز خراب است از این رو اعضای شورای شهر با تاکید بر ضرورت تجهیز این پارک، بر ایجاد شهربازی در 4‌گوشه شهر برای تامین نیاز شهروندان تاکید دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزیکی از شهروندان یزدی با اشاره به خاموش بودن بسیاری از وسایل بازی پارک شادی یزد به عنوان تنها شهربازی عمومی شهر، خواستار توجه بیشتر مسئولان شهرداری به این پارک شد.
روزنامه همشهری نوشت:«اعظم شکوهی» با اشاره به استقبال شهروندان از این شهربازی افزود: این وسایل بازی محدود، کفاف نیاز شهروندان شهر یزد را که نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود، نمی‌دهد.
وی ادامه داد: موقعیت این پارک در یکی از شلوغ‌ترین معابر شهری یعنی بلوار دانشجو، باعث شده است که ترافیک سنگینی در ورودی پارک ایجاد شود و ضروری است پارکینگ مجهز و مجزایی برای پارک در نظر گرفته شود.
این شهروند با اشاره به تراکم جمعیتی این پارک، خدمات ارائه شده را پاسخگوی نیاز شهروندان ندانست و افزود: این پارک دارای وسعت مناسب و مطلوبی برای نصب وسایل بازی جدید و مورد استقبال شهروندان است اما تلاشی برای تجهیز این پارک از سوی مسئولان شهرداری مشاهده نمی‌شود.

نیاز به افزایش تعداد شهربازی‌ها در شهر
یکی دیگر از شهروندان یزدی نیز با اشاره به کمبود شهربازی در شهر یزد، خواستار ایجاد شهربازی‌های جدید در نقاط دیگر شهر، برای دسترسی همه شهروندان به این فضای تفریحی و سرگرمی شد.
«نادر ملک‌زاده» افزود: پارک‌های بزرگی در نقاط مختلف شهر وجود دارد که ظرفیت تبدیل شدن به شهربازی را دارند اما متاسفانه مسئولان در کنار بی‌توجهی به تنها شهربازی شهر، تلاشی برای ایجاد شهربازی‌های جدید نمی‌کنند.
وی ادامه داد: شهربازی‌های خصوصی که در شهر ایجاده شده است، تنها مورد استقبال قشر خاصی از شهروندان است اما باید توجه داشت که همه مردم  ، توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین استفاده از وسایل بازی شهربازی‌های خصوصی را ندارند.
یکی دیگر از شهروندان یزدی نیز نصب وسایل بازی جدید در شهربازی یزد را مورد تاکید قرار داد و افزود: بسیاری از وسایل بازی که در شهربازی پارک شادی یزد نصب شده است، از رده خارج است و در شهربازی سایر شهرهای کشور منسوخ شده است.
«احمد منگابادی» با تاکید بر ضرورت نصب تجهیزات استاندارد و ایجاد محیط ایمن برای بازی کودکان در شهربازی‌های شهر، شهربازی فعلی را فاقد استانداردهای لازم دانست و خواستار توجه مسئولان به ایمنی پارک شادی و سایر پارک‌هایی که قرار است به شهربازی تبدیل شوند، شد.

انتظار منطقی مردم برای تجهیز پارک شادی
یکی از اعضای شورای شهر یزد با اشاره به اینکه پارک شادی، تنها شهربازی و مجموعه تفریحی شهر به شمار می‌رود، عنوان کرد: تجهیز این پارک و مشارکت با سرمایه‌گذار برای ساماندهی آن در تکالیف بودجه‌ای سال‌های۹۲ و ۹۳ دیده شده بود اما مورد بی توجهی قرار گرفت.
«سیدمحمدرضا مدرسی» افزود: مردم همواره از خراب بودن و کم بودن وسایل بازی پارک شادی گلایه می‌کنند و در شرایطی که شهرهای دیگر کشور در این زمینه به خوبی عمل کرده‌اند، این انتظار مردم یزد بجا و منطقی است.
وی ادامه داد: بهتر است شهرداری مواضع خود را برای ساماندهی تنها شهربازی شهر به صورت واضح به شورا اعلام کند و اگر در این زمینه با کمبودهایی مواجه است، موارد را به صورت لایحه به شورا اعلام کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

لزوم جذب سرمایه‌گذار برای تجهیز پارک شادی
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز با اشاره به ورود سرمایه‌گذار مطرح استان برای بهسازی و ساماندهی این پارک، سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومانی برای تامین نیاز مردم در این شهربازی را مکفی ندانست.
«وحیدرضا خباززاده» افزود: پارک شادی یزد ظرفیت سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی را دارد و باید سرمایه‌گذاران توانمند و حافظ منافع شهرداری برای تجهیز این پارک به کار گرفته شوند. وی ادامه داد: لازم است که طرح توجیهی برای ساماندهی این فضای تفریحی موجود تهیه شود و با فراخوان عمومی به جلب مشارکت سرمایه‌گذار اقدام شود تا پارکی در شأن نیاز مردم ایجاد شود.

ایجاد شهربازی در نقاط مختلف شهر
یکی دیگر از اعضای شورای شهر یزد نیز با تاکید بر ضرورت ساماندهی پارک شادی یزد، لزوم ایجاد شهربازی در ۴ گوشه شهر را مورد تاکید قرار داد.
«مرتضی شایق» گفت: شهرداری نباید همه بودجه خود را بر  ساماندهی یک شهربازی متمرکز کند بلکه می‌تواند از ظرفیت سایر پارک‌های شهر برای ایجاد شهربازی استفاده کند.
وی ادامه داد: می‌توان برای تامین نیاز شهروندان نقاط مختلف شهر، ۴ شهر بازی را در پارک‌های موجود در ۴ گوشه شهر ایجاد کرد تا فرصت بهره‌برداری برای همه شهروندان فراهم شود.
این عضو شورای شهر گفت: پارک زیتون در منطقه یک، پارک مهرآوران در منطقه ۳، پارک حسن‌آباد و مریم آباد در منطقه ۲ شهرداری و سایر پارک‌های بزرگ شهر آمادگی تبدیل شدن به شهر بازی را دارند. وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات ترافیکی بلوار دانشجو و تاثیر آن در بهره‌گیری از پارک شادی، می‌توان از سایر پارک‌ها شهر که ظرفیت ایجاد پارکینگ و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز را دارند، برای ایجاد شهربازی استفاده کرد.

مکث
مشکل تامین پارکینگ شهربازی یزد
شهردار یزد درباره جلب مشارکت برای تجهیز پارک شادی یزد گفت: سرمایه‌گذار توانمندی برای تجهیز این پارک با شهرداری وارد مذاکره شد اما به دلیل هم نظر نشدن برای تامین پارکینگ مجموعه، این مشارکت به نتیجه نرسید. «محمدرضا عظیمی‌زاده» افزود: سرمایه‌گذار خواستار تامین پارکینگ مورد نیاز مجموعه و بهر‌ه‌برداری از فضای آن برای مدت ۱۵ سال شده بود که به دلیل موقوفه بودن زمین پارکینگ فعلی، این امکان فراهم نشد. وی ادامه داد: اداره کل اوقاف استان در حال حاضر متقاضی بازپس گرفتن زمین مجاور پارک است و تصمیمی برای فروش آن و تبدیل کردن این زمین به پارکینگ عمومی ندارد درحالی که پیش‌نویس قرارداد مشارکت آماده است و در صورت رفع مشکل پارکینگ، سرمایه‌گذار آماده مشارکت است.

بخش نظردهی بسته شده است..