جشنواره شعر «انارستان زخم» در یزد

no-thumbs

بیر علمی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان یزد از برگزاری جشنواره ششم شعر دفاع مقدس با عنوان «انارستان زخم» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعالیه مهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: جشنواره شعر دفاع مقدس، ششمین دوره خود در استان یزد را با عنوان «انارستان زخم» برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شاعران استان یزد می‌توانند اشعار خود را با موضوعاتی نظیر تکریم شهدا، خانواده شهدا، حماسه جانبازان، شهدای مفقودالاثر، شهدای گمنام و … به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مهرابی با بیان اینکه در دوره‌های قبلی جشنواره، شاعران جوان و نوجوان بسیاری شناسایی شده‌اند که آثار ارزشمندی نیز توسط آنها سروده شده است، بیان کرد: این جشنواره‌ها عرصه مناسبی برای بروز و ظهور استعدادهای هنری به ویژه در حوزه دفاع مقدس است.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به برگزاری این جشنواره به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، یادآور شد: برخی سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده برای سرودن شهر در این جشنواره تاکید کرد: این جشنواره نگاهی ویژه به آثاری با موضوع شهدای استان یزد و نقش رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی تحمیلی خواهد داشت.

مهرابی، دفاع مقدس در آیینه عاشورا، ارتباط بین دفاع مقدس و حادثه عاشورا، نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس در قالب مادران و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان، نقش زنان در تدارکات پشت جبهه، عفاف و حجاب زنان پیام خون شهدا، مقاومت ملل و بیداری اسلامی، مقاومت فلسطین، استکبارستیزی، مقاومت مردم یمن، جنگ نرم و … را از دیگر موضوعاتی برشمرد که شاعران علاقمند می‌توانند آثار خود را حول محور این موضوع به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر علمی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان یزد، آخرین مهلت تعیین شده برای ارسال آثار شاعران را تا ۱۰ مرداد ماه اعلام کرد و افزود: علاقمندان می‌توانند آثار و سروده‌های خود را از طریق رایانامه ANARESTANEZAKHM@GMAIL.COM به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی همچنین یادآور شد: شاعران و علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس با عنوان «انارستان زخم» به سایت http://khatshekanan.ir/ مراجعه کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..