مشارکت مردم یزد برای پایداری و استمرار انرژی

no-thumbs

مدیر عامل شرکت توزیع برق یزد ، نهادینه کردن مدیریت مصرف برق و گسترش فرهنگ صرفه جویی را در جامعه ضروی خواند و گفت : مشارکت مردم در استمرار و پایداری انرژی الکتریکی موثر است. [مشارکت مردم برای پایداری و استمرار انرژی الکتریکی]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمدرضا صحتی به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف برق(۲۰ تا ۲۶ تیرماه) در جمع خبرنگاران استان ، از مشترکان خواست که در ساعات اوج مصرف از وسایل برقی پر مصرف استفاده نکنند ، هم اکنون اوج مصرف برق در روز بین ساعت های ۱۲ تا ۱۶ و شب از ۲۰ تا ۲۴ است.

این مسوول پیک بار مصرف برق استان را یکهزار و ۱۵۰ مگاوات اعلام و اظهار کرد : این رقم در سال گذشته یکهزار و ۱۳۸ مگاوات بود.

به گزارش ایرناهمچنین پیک بار مصرف برق مشترکین شرکت توزیع برق استان را در سالجاری ۷۳۱ مگاوات ذکر کرد و افزود: این رقم در سال گذشته ۷۰۸.۹ مگاوات بود.

صحتی تعداد مشترکین این شرکت را ۵۸۶ هزار و ۳۱۱ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۷۵ هزار و ۲۷۰ مشترک خانگی و ۷۸ هزار مشترک تجاری هستند.

وی تعداد مشترکین بخش صنعت ، کشاورزی و عمومی را نیز به ترتیب ۹ هزار و ۳۶۹ ، هشت هزار و ۲۸۹ و ۱۴ و ۶۱۹ مشترک اعلام و خاطرنشان کرد : طول شبکه‎های توزیع برق استان شامل ۹ هزار و ۷۵۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و هفت هزار و ۴۴۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همچنین طول پستهای هوایی و زمینی استان را ۱۳ هزار و ۵۲۷ کیلومتر بیان کرد و افزود : در سال گذشته ۲۵۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۲۶ کیلومتر فشار ضعیف در استان ایجاد شد.

وی احداث ۶۷۸ دستگاه پست با قدرت ۸۲ مگاولت آمپر، تجلیل از صنایع همکار در طرح کاهش پیک بار در تابستان سال گذشته، برگزاری سمینار آموزشی، توزیع پنج هزار لامپ led یک وات ویژه تزیین اعیاد در بین مساجد و برگزاری همایش تجلیل از بانوان برگزیده در مدیریت مصرف از جمله اقدامات این شرکت در سال گذشته بیان کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت : کولرهای گازی شش تا هفت برابر کولر آبی برق مصرف می کنند.

صحتی سمینار مدیریت مصرف ویژه ائمه جماعات استان و بسج ادارات، مسابقه بهترین اثر هنری ، برپایی مسابقه نقاشی، انشا نویسی و کاردستی را از جمله برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف برق استان اعلام کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..