توزیع سبد کالا در بین نیازمندان میبدی

no-thumbs

ربیس جمعیت هلال احمر میبد با اشاره به اجرای طرح همای رحمت گفت : این طرح به تاسی از سیره حسنه امیرمومنان علی (ع) هرساله در ماه مبارک رمضان توسط اعضای این جمعیت اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزکمال بنا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس این طرح ۵۰ سبد کالا شامل مواد خوراکی و بهداشتی به ارزش یک میلیون و یکصد هزار ریال در مرحله اول بسته بندی و در میان نیازمندان توزیع شده است .

وی با بیان اینکه این دومین مرحله از سبد کالا است که از سوی جمعیت هلال احمر این شهرستان جمع آوری ،بسته بندی و در مرحله توزیع قرار گرفته است ، اظهار کرد : در این مرحله هم یکصد سبدکالایی به ارزش یک میلیون ریال به ازای هر سبد کالا از سوی جمعیت داوطلب هلال احمر میبد جمع آوری و بسته بندی شده است که دو روز آینده بین نیازمندان توزیع می شود .

این مسوول ، هدف از این طرح را اشاعه نوعدوستی و همگرایی در بین افراد جامعه خواند و افزود : در مجموع مستمندان و نیازمندان آبرومند و آنهایی که معمولا از نظر تمکن مالی وضعیت خوبی ندارند توسط داوطلبان در محلات شناسایی می شوند و بدون اینکه مراجعه کنند سبدکالا در منزل به آنها تحویل می شود.

بنا خاطرنشان کرد : اعضای جمعیت هلال احمر میبد در سه گروه داوطلبان ، جوانان و امدادگران فعالیت دارند که داوطلبان بیشتر در مسائل عام المنفعه و بشر دوستانه کار می کنند و به نوعی یاری گر و امدادگر و همکار جمعیت هستند.

رییس جمعیت هلال احمر میبد افزود : امداد گران در مسائل امدادی و حوادث غیر مترقبه فعالیت دارند و در مواقع عادی هم در پست امداد و نجات جاده ای بصورت ۲۴ساعته کشیک می دهند و به کسانی که به نوعی دچار حادثه می شوند کمک رسانی می کنند.

بنا خاطرنشان کرد : جوانان هم بیشتر در مسائل آموزش های عمومی و تخصصی شرکت دارند تا برای انجام کمک های داوطلبانه امدادگری و کمک رسانی مهارت های لازم را کسب کنند.

در مجموع ۶ هزار نفر در سه گروه داوطلبان ، امدادگران و جوانان در جمعیت هلال احمر شهرستان میبد عضویت دارند .

فرماندار میبد نیز در بازدید از اجرای این طرح ضمن قدردانی از داوطلبان جمعیت هلال احمر در جمع آوری این بسته های غذایی در رفع مشکل نیازمندان گفت : ماه مبارک رمضان بهار قرآن است که به برکت این ماه همه اغنیا و فقرا در سر سفره الهی در کنار هم از نعمت های آن بهره مند می شوند.

حسین فلاح افزود : هرچند میبد جزو شهرهای فرهنگی و دینی است که به لحاظ برخورداری اقتصادی و وجود خیرین و موسسات خیریه ،کمک های قابل توجهی به فقرا و نیازمندان می شود ، اما هستند خانواده های آبرومندی که به علت شان خانوادگی به نهادهای حمایتی و موسسات خیریه مراجعه ندارند اما نیازمند واقعی هستند که باید شناسایی و مورد تکریم قرار گیرند.

بخش نظردهی بسته شده است..