تشریح عملکرد اداره بهزیستی اردکان

no-thumbs

رییس اداره بهزیستی اردکان گفت: هم اکنون دو هزار و 500 پرونده در حوزه توانبخشی و اجتماعی از خدمات این اداره بهره مند هستند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزامیرولی عضدزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شعارامسال هفته بهزیستی ،' تنها ، همه با هم می توانیم' است افزود : از این تعداد ۲۶۷ خانواده تحت پوشش اجتماعی و ۱۹۰۰ نفر دارای پرونده در حوزه توانبخشی و همچنین از این تعداد ۴۷۹ نفر از معلولین و ۲۶۷ خانواده تحت پوشش اجتماعی مستمری بگیر هستند.

وی به فعالیت های اداره بهزیستی این شهرستان در سال گذشته اشاره و اظهار کرد : خدمات ویزیت در منزل توسط تیم روانپزشک ، فیزیوتراپ ، کاردرمان ، گفتار درمان ، پرستار و مددکار به ۷۰ نفر از خانواده هایی که دارای معلول جسمی حرکتی شدید می باشند بصورت ماهیانه ارائه می شود.

رییس اداره بهزیستی اردکان با بیان اینکه پرداخت یارانه به مراکز شبانه روزی و روزانه توانبخشی بالغ بر ۷ میلیارد ریال است ، اضافه کرد : گسترش طرح و برنامه های مبتنی بر جامعه ،(c.b.r) مناسب سازی محیط شهری و طرح های توانمند سازی معلولین در عین حال بحث مناسب سازی ادارات و معابر شهری از جمله نیازهای جدی جامعه جهت رفاه حال معلولین است که اخیرا در این خصوص کمیته ای باحضور دستگاه های مرتبط تشکیل و تصمیماتی گرفته شده است ولی تحقق این مهم همت همه مسوولان را می طلبد.

عضدزاده ادامه داد : در خصوص پیشگیری از معلولیت ها و ارائه آموزش های لازم به عموم مردم در سال گذشته ۵۶ کارگاه آموزشی در محورهایی آموزش زوجهای جوان ، مهارت های زندگی ، آموزش های پیش از ازدواج و پس از ازدواج ، فرزند پروری و پیشگیری از اعتیاد با نظارت بهزیستی در شهرستان برگزار شده است .

وی با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم هرساله که از ابتدای آبان تا نیمه آذر ماه توسط سازمان بهزیستی اجرا می شود ، خاطرنشان کرد : در این طرح سازمان بهزیستی کودکان ۳ تا ۶ ساله را معاینه می کند .

رییس اداره بهزیستی اردکان با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۲۶ کودک در این طرح معاینه شدند که از این تعداد ۵۵۸ نفر مشکوک تشخیص داده شد ، افزود: از این تعداد نیز ۳۷۳ نفر به بیماری های چشمی مبتلا بوده اند و بین آنها ۴۸ نفر آمبلیوپ بوده اند که با درمان از نابینایی حتمی نجات یافتند .

عضدزاده ادامه داد : همچنین ۹۱۰ نفر از دفترچه بیمه خدمات درمانی بهزیستی ، ۱۶۱ نفر از زنان سرپرست خانوار از مزایای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و بیش از ۴۰ نفر زنان روستایی تحت پوشش و نیازمند از مزایای بیمه عشایر و روستاییان بهره مند می باشند.

وی با اشاره به اینکه طرح کمک به ۳۲ خانواده دارای فرزند چند قلو اجرایی شده است تصریح کرد: نظارت و گسترش مهدهای کودک شهری و روستایی و ارائه خدمات مرتبط به ۱۷ مهد کودک بالغ بر ۶۵۰ کودک ۳ تا ۶ ساله از جمله فعالیت های این ارگان می باشد.

این مسوول یادآور شد : تامین هزینه های ازدواج ، مسکن و کمک های موردی بلاعوض به افراد نیازمند و تحت پوشش بهزیستی از جمله پروژه ۷۰ واحدی مسکن توانخواهان (معلولین) و مددجویان در کنار مسکن های مهر اردکان در کمربندی ولی عصر (عج) با پیشرفت ۹۵ درصدی از دیگر اقدامات بهزیستی می باشد .

بخش نظردهی بسته شده است..