شهاب مرادی دریزد:اسرائیل قاچاقچیان را بیمه میکند

no-thumbs

یک پژوهشگر دینی گفت: ازدواج نکردن به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحجت الاسلام شهاب مرادی پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حظیره یزد در سخنانی به بیان معضلات اجتماعی در جامعه پرداخت و یکی از این مصادیق را کاهش ازدواج در جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل کاهش ازدواج در جامعه تحصیل است.

وی گفت: نیاز نیست همه پسران ما به دانشگاه بروند و تحصیلات خود را ادامه دهند و با ۴ سال تحصیل برای کسب مدرک لیسانس، تشکیل زندگی خود را به تعویق بینذازند.

وی افزود: دیده می شود دختر خانم ها هم در پاسخ به خواستگار می گویند می خواهم تحصیل را ادامه بدهم! در حالیکه پس از رفتن به سراغ تحصیل و کسب مدارج علمی و افزایش سن، شوهر مورد علاقه و انتظار خود را پیدا نمی کنند.

مرادی گفت: مشاهده کرده ام خانم دکتر هایی که خواستگار دیپلمه دارند و از نبود شوهر متناسب با شرایط خود ناراحتند.

شهاب مرادی گفت: مدرک، موجب عدم تشکیل خانواده این افراد شده است.

وی گفت: متاسفانه برخی ازدواج را مساوی رابطه زناشویی یا پول گرفتن یا پول دادن یا فرزند آوری می دانند درحالیکه ازدواج همه این موارد است و نمی توان ازدواج را به تنهایی مساوی با این عوامل قرار داد.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: برخی نیز از ازدواج به دنبال تفاخر هستند و دیدم کسی را که لیست دختران مسئولان را تهیه کرده بود تا با یکی از این ها وصلت کند.

وی، یکی دیگر از عوامل کاهش ازدواج را نگاه منفی به برخی مشاغل عنوان کرد و گفت: متاسفانه نگاه منفی نسبت به برخی مشاغل در فرهنگ ما وجود دارد، در صورتی که شغلی پست است که درآمد حرام در پی داشته باشد.

این پژوهشگر دینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسجد و حسینیه در کشور کم داریم، گفت: اگر روزی همه مسلمانان ایران بخواهند در مساجد و… حضور پیدا کنند، جا برای ۵ درصد آنان هم کم است.

شهاب مرادی در ادامه سخنان خود با اظهار تاسف از اینکه مصرف مشروبات الکلی در جامعه زیاد شده است، گفت: خبرهایی وجود دارد مبنی بر اینکه امریکا و اسرائیل قاچاقچیان را بیمه می کنند و اگر پلیس محموله آنان را گرفت، محموله دیگری به آنان می دهند!خبر انلاین

بخش نظردهی بسته شده است..