دیدار رییس سازمان بهزیستی کشوربا استاندار یزد

no-thumbs

رییس، قائم مقام و مدیران کل حراست و روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور با استاندار یزد دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاستاندار یزد در این دیدار ضمن خوشامدگویی به " محسنی" و هیات همراه، بر لزوم توانمندسازی سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: توانمندی سازمان بهزیستی، در واقع توانمندی جامعه است.
"میرمحمدی" ضمن تاکید بر تلاش در جهت پیشگیری از بروز معلولیتها با بهره گیری از علم ژنتیک خاطر نشان نمود: اینکه سازمان بهزیستی از رویکرد نگهداری صرف معلولین و پرداختن به نیازهای آنان به رویکرد پیشگیری از بروز معلولیت پرداخته، امر مبارکی است که باید تداوم یابد.
وی نظم پذیری و قانون گرایی جامعه را در امر کاهش تصادفات و بروز معلولیتها بسیار موثر دانست و تحقق این امور را به سود سازمان بهزیستی ذکر کرد و افزود: سازمان بهزیستی هر چه در گسترش این امور و تاکید بر تغذیه سالم در جامعه تلاش کند، در پیشگیری از بروز معلولیتها و ناتوانی های جسمی کوشیده است.
استاندار یزد گسترش ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه را نیز یکی دیگر عوامل بروز بزهکاریها و ترویج روحیه خشونت در جامعه دانست و تلاش سازمان بهزیستی در این حوزه را نیز، در تلطیف فضای روانی جامعه موثر ذکر کرد.
"میرمحمدی" آنگاه با اشاره به معضل اعتیاد در کشور خاطر نشان نمود: خوشبختانه در استان یزد، قدمهای موثری در زمینه مبارزه با این بلای خانمان سوز برداشته شده و در یک مورد خاص با بهره برداری از کمپ بازپروری و درمان معتادین، قریب به ۳۰۰ نفر از معتادین خیابانی در حال بازپروری و درمان در این کمپ هستند.
استاندار یزد افزود: بررسی های اولیه نشان داده که با جمع آوری این قبیل معتادین از سطح شهر و تمرکز آنها در این مرکز درمانی و بازپروری، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از سرقتهای خورد در سطح شهر یزد کاهش یافته است و این امر در کاهش آسیبهای اجتماعی و سلامت جامعه قطعاً موثر است.
وی حرفه آموزی و ایجاد شغل برای معتادین بازپروری شده را از دیگر اهداف استان در راستای بازگشت آنان به جامعه و کمک به تداوم شرایط بهبودی ایشان دانست و تاکید کرد: طرح و برنامه های موثری در این خصوص در استان یزد و با همکاری نهادها و سازمانهای تابعه در دستور کار است.
در ابتدای این دیدار" محسنی" رییس سازمان بهزیستی کشور، ضمن قدردانی از حمایتها و همراهی های استاندار یزد در اجرای برنامه های این سازمان در سراسر استان گفت: سازمان بهزیستی نیاز به توانمند سازی در بُعد نیروی انسانی دارد.
وی افزود: باید با آسیبها و معلولیتها از منظر ژنتیکی و به عنوان پیشگیری جنینی مقابله کنیم.
"محسنی" خاطر نشان کرد: در زمینه توانبخشی، مرکز توانبخشی یزد در جایگاه خوبی قرار دارد و میتواند برای منطقه مفید باشد.
رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: غربالگری مددجویان در مراکز درمانی و بازپروری باید در دستور کار قرار گیرد و از منظر سن، نوع آسیب اجتماعی، علت آسیب و… باید دسته بندی شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: باید در مراکز توانبخشی بکوشیم تا معتادین مهارت و حرفه را فرا گیرند چرا که در این صورت احتمال بازگشتشان به اعتیاد بسیار پایین تر است.

بخش نظردهی بسته شده است..