ضرورت نرم‌افزار ثبت حریق و حادثه در یزد

no-thumbs

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد بر ضرورت راه‌اندازی سیستم نرم‌افزار ثبت حریق و حادثه در شهر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از همشهری «سیدعباس میرشمسی» گفت: راه‌اندازی این سیستم با توجه به امکان رخ دادن حوادث و حریق در نقاط مختلف شهر، لازم و ضروری است. وی به ناایمن بودن بازارهای سنتی یزد در برابر آتش سوزی و مراکز شارژ سیلندر گاز مایع به‌عنوان یکی از زمینه‌های بروز حریق در شهر اشاره کرد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با توجیه اهمیت و مسئولیت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در برابر حفاظت از جان و مال شهروندان، اظهار امیدواری کرد که این هدف با هماهنگی و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای شهر محقق شود.  وی بر ضرورت افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی تاکید کرد و افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد در این بخش، طرح‌هایی را در دستور اجرا قرار داده است. میرشمسی از جمله این طرح‌ها را طرح «30 شب، ۳۰ مسجد» معرفی کرد و افزود: این طرح برای آموزش عمومی به شهروندان برای رعایت نکات ایمنی، از سوی واحد آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی یزد در حال اجراست.
وی ادامه داد: این طرح با توجه به اهمیت آموزش همگانی و نقش آن در کاهش آمار حریق و حوادث به صورت پایلوت در شهر یزد اجرا می‌شود. این مسئول افزود: در این طرح، مربیان مجرب سازمان بر اساس برنامه زمان‌بندی هر شب با حضور در یکی از مساجد شهر، حاضران را با توصیه‌های ایمنی آشنا می‌کنند. وی از جمله مباحث مطرح شده در این جلسات را نکات ایمنی زندگی در مجتمع‌های آپارتمانی، توصیه‌های ایمنی نصب و سرویس کولرهای آبی، روش‌های اطفای حریق و توصیه‌های ایمنی در منزل عنوان کرد. میرشمسی گفت: طی این ماه همچنین ۳۰ کلاس آموزش مقدماتی آتش‌نشانی یک ساعت قبل از زمان افطار در برخی از مساجد شهر برگزار می شود. وی ادامه داد: این طرح از ۲۸ خرداد از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) محله آبشور آغاز شد و در مساجد محله‌های مختلف شهر ادامه دارد. وی از جمله مساجد محل برگزاری این طرح را مسجد امام حسن مجتبی(ع) در منطقه اکرمیه، مسجد ولی عصر(عج) شاهدیه، مسجد موسی بن جعفر(ع) در خیابان معراج، مسجد امام حسین(ع) در کوچه شهید حقانی و مسجد دوازه امام(ع) در منطقه آزادشهر اعلام کرد.

لزوم تعامل مناطق شهرداری با یکدیگر
مدیر منطقه یک شهرداری یزد با اشاره به بازدید مدیر منطقه ۳ شهرداری از این منطقه بر ضرورت تعامل مدیران مناطق شهرداری برای حصول نتایج بهتر تاکید کرد. به گزارش همشهری «ابوالفضل کشفی» افزود: بیشترین تلاش مناطق برای جذب درآمد و نیز نظارت بر ساخت و سازهای جدید است.

بخش نظردهی بسته شده است..