نماینده اردکان خبر داد:

آمار زندانیان استان یزد در حال افزایش می باشد

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قابل توجه آمار زندانیان استان، گفت : این مشکل هیچ تناسبی با رشد جمعیت استان و نام نیک یزدی‌ها ندارد و ریشه‌یابی این موضوع بسیار ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از سایت قدس انلاین،"محمدرضا تابش"در دیدار مدیر کل زندان‌های استان، اظهار داشت : امروز باید تفکری بر سازمان زندان‌ها حاکم باشد که شیوه‌های علمی کاهش زمینه‌های جرم، رفتار سنجیده با زندانیان و رعایت حقوق شهروندی توسط مسئولین این سازمان به جد پیگیری شود.

وی با اشاره به این موضوع که متاسفانه در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی به آمار زندانیان استان اضافه شده است، افزود: این مشکل هیچ تناسبی با رشد جمعیت استان و نام نیک یزدی‌ها ندارد که ریشه‌یابی این موضوع از طرف مسئولان اجرایی و قضایی استان و اندیشیدن راهکار عملی توسط مجموعه دستگاه‌های مرتبط بسیار ضروری است.

تایش تصریح کرد: متاسفانه با زندانی شدن یک فرد، مشکلات عدیده‌ای برای خانواده‌اش رخ می‌دهد که باید با انجام کارهای حمایتی از جمله تقویت انجمن حمایت از زندانیان، از وقوع مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

وی ضمن تقدیر از مدیران و کارکنان زندان‌های استان و به ویژه زندان اردکان، گفت: زندان‌بانی یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور است و نیروهای شاغل در زندان‌ها با وظیفه حساس و دشواری که برعهده دارند، خود در معرض آسیب‌های زیادی قرار دارند که لازم است امتیازات لازم برای این افراد در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با قدردانی از زحمات دولت تدبیر و امید ابراز امیدواری کرد دولت و مجلس با وجود مشکلات خاص اقتصادی در جهت رفع نیازها و تقویت بودجه سازمان زندان‌ها اقدامات موثرتری انجام دهند تا مشکلات این بخش مرتفع شود.

"موسی احمدی" مدیر کل زندان‌ها و امور تامینی استان با ارائه گزارشی از وضعیت زندان‌های استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از زندانیان استان به دلیل جرائم مرتبط با مواد مخدر در زندان‌ها هستند که از دلایل عمده آن می‌توان قرار گرفتن استان در مسیر حمل مواد مخدر، اتباع بیگانه و کافی نبودن برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در جامعه و همچنین مسائل و مشکلات اقتصادی عنوان کرد.

وی کمبود اعتبارات، وجود زندان های غیر استاندارد با زیر ساخت های غیر مناسب، کمبود فضا، کمبود نیروی انسانی علی رغم خالی بودن ۵۰ درصد چارت سازمان و عدم امکان جذب نیرو، وجود قرارداد های مختلف با اختلاف زیاد در پرداخت حقوق و مزایا که موجب نارضایتی زیاد بسیاری از کارکنان شده، عدم امکان جدا سازی زندانیان مواد مخدر از سایر زندانیان و همچنین نبود بازداشتگاه مستقل از زندان در کنار مراکز قضایی را از عمده مشکلات زندان‌های استان خواند و خواستار مساعدت ویژه در مرتفع شدن این مشکلات شد.

بخش نظردهی بسته شده است..