بازداشت کلاهبرداری دو میلیاردی در یزد

no-thumbs

رییس پلیس آگاهی استان یزد گفت: زوجی که با تشکیل صندوق قرض الحسنه خانوادگی و دریافت وجه نقد از خانواده ها به بهانه پرداخت وام دو میلیارد ریال متواری شده بودند توسط ماموران پلیس آگاهی یزد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسرهنگ علیرضا خالقی افزود: چندی پیش بود که تعدادی از شهروندان با در دست داشتن دستور قضائی به پلیس آگاهی مراجعه و از زوج مسنی که با تشکیل صندوق قرض الحسنه خانوادگی از آنها کلاهبرداری کرده بودند طرح شکایت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع بررسی این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت و تحقیقات اولیه در خصوص این موضوع آغاز شد.

خالقی خاطرنشان کرد : کارآگاهان پلیس متوجه شدند این زوج مسن با تشکیل صندوق قرض الحسنه خانوادگی و پرداخت چندین فقره وام، اعتماد خانواده ها و اقوام را به این صندوق جلب کرده و با سرمایه دو میلیاردی صندوق از محل متواری شده اند.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس آگاهی، مخفیگاه جدید این دو متهم شناسایی و زن و شوهر کلاهبردار ۵۰ و ۵۵ ساله دستگیر و به اداره پلیس منتقل شدند.

این مسوول افزود : متهم اصلی در بازجویی های خود به افسر پرونده گفت: از سال ۸۷ این صندوق قرض الحسنه خانوادگی را تشکیل دادیم و ماهیانه مبلغ ۹۳ هزار تومان از هر خانواده دریافت می کردیم.

وی ادامه داد : چندین مورد هم وام پرداخت کردیم و با توجه به بالارفتن سرمایه این صندوق من و همسرم وسوسه شدیم و تصمیم گرفتیم با این سرمایه به محل دیگری برویم و زندگی جدیدی آغاز کنیم.

خالقی خاطر نشان کرد: تا کنون در حدود ۳۰ تن از شاکیان این پرونده با حضور در دادسرا و اخذ دستور قضائی اقدام به طرح شکایت کرده و تحقیقات بیشتر پلیس در این خصوص ادامه دارد.

به گفته رییس پلیس آگاهی استان یزد زوج کلاهبردار با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

بخش نظردهی بسته شده است..