خاتم رکورددار عملکرد سوادآموزی

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه شهرستان خاتم بالاترین عملکرد سواد آموزی را طی دوسال گذشته در این استان دارد ، گفت : از یکهزار و 33 نفر بیسواد در این شهرستان اکنون 80 درصد آنان باسواد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از ایرما مرات امین الرعایا در ستاد پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان خاتم سواد را مبنای توسعه خواند و افزود : با اجرای طرح سواد آموزی اولیا دانش آموزان امیدواریم موجبات پیشرفت بیشتر دانش آموزان را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه شاخص با سوادی داشتن مدرک سوم ابتدایی است ، اظهار کرد : هر کسی که سواد خواندن، نوشتن و چهار عمل اصلی و روخوانی قرآن را بلد نباشد بی سواد تلقی می شود.

این مسوول اضافه کرد : در برنامه سواد آموزی گروههایی از جمله کارمندان و افراد تحت تکفل، خدمت گیران از دستگاههای اجرایی مانند کشاورزان که جهاد کشاورزی باید آنها را رصد کرده و میزان سواد آنها را مشخص نماید شامل می شوند.

امین الرعایا یادآور شد : برای اینکه سند با سوادی شهرستان تهیه و تنظیم شود به افراد بی سواد نمی توان بسنده کرد بلکه باید کل خدمت گیرندگان ثبت شوند که به عنوان سند ملی در شهرستان و استان نوشته شود.

فرماندار خاتم هم در این نشست با بیان اینکه نهضت سواد آموزی یکی از منظم ترین و وظیفه شناس ترین مجموعه های شهرستان است ، گفت: امیدواریم این شهرستان در سالهای آینده جزو باسوادترین شهرستان ها باشد.

محمدزاده رحمانی اتباع بیگانه و مهاجران خارجی را یکی از مشکلات این شهرستان بیان کرد و افزود: خاتم و بافق جزو شهرستانهای ممنوعه از نظر حضور اتباع و ارائه هر گونه خدمات به آنها هستند.

وی از معاونت سواد آموزی مدیر کل آموزش و پرورش خواست جمعیت بی سواد اتباع را جزو آمار و بی سوادی شهرستان لحاظ نکند.

محمد زاده رحمانی در ادامه با بیان اینکه شهرستان ما مهاجر پذیر است و بخصوص اهالی روستاها و شهرستان های استان فارس که با ما هم مرز هستند ، اظهار کرد : این افراد بیشتر جهت کسب و کار به این شهرستان می آیند و بعضا بی سواد هم هستند لذا به آمار جامعه بی سوادان شهرستان اضافه شده و کار واحد سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش را دشوارتر می کنند.

شهرستان خاتم با ۳۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۴۰ کیلومتری یزد واقع شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..