شرکت۵۳۱ اثر در جشنواره فیلم‌رضوی یزد

no-thumbs

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد در ۱۵ تیرماه، ۵۳۱ فیلم به دبیرخانه این جشنواره رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از مهر علی غیاثی، در نشست خبری دهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد اظهار داشت: آثار این جشنواره در دو بخش داستانی و مستند ارسال شده که هر بخش نیز شامل دو بخش جداگانه اصلی و سبک زندگی است.

وی عنوان کرد: در بخش اصلی داستانی ۵۱ فیلم، در بخش سبک زندگی داستانی ۳۰۸ فیلم، در بخش اصلی مستند ۵۵ فیلم و در بخش سبک زندگی مستند ۱۱۵ فیلم به دبیرخانه دهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد رسیده است.

غیاثی با اشاره به اینکه آثار رسیده به جشنواره نهم، ۳۰۸ فیلم بوده است، خاطرنشان کرد: امسال شاهد افزایش ۷۳ درصدی در زمینه ارسال اثر به دبیرخانه هستیم که این افزایش چشمگیر مرهون زحمات و پیگیری های انجام شده در دبیرخانه جشنواره بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به شرکت هنرمندان از ۲۶ استان کشور، از تنوع آثار به دلیل این حضور و مشارکت خبر داد و گفت: استانهای تهران، یزد، خراسان جنوبی، اصفهان، مازندران و سیستان و بلوچستان بیشترین فیلم های این جشنواره را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: خراسان جنوبی ۱۳۵ اثر، یزد ۶۵ اثر و خراسان جنوبی ۴۰ اثر به این جشنواره ارسال کرده اند که اکنون فیلم ها در مرحله بازبینی و انتخاب برای شرکت در جشنواره است.

غیاثی با تاکید بر اینکه کیفیت فیلم ها بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: هیئت انتخاب با توجه به تخصص های لازمی که از آن بهره مند هستند، به طور قطع بهترین آثار را برای شرکت در جشنواره انتخاب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره آبروی یزد و آبروی شیعه است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم جشنواره ای در شأن امام هشتم شیعیان و در شأن مردم و هنرمندان استان یزد برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی شایعات موجود در مورد بخش خصوصی که در برگزاری این جشنواره همکاری می کند، عنوان کرد: بودجه دولتی برگزاری این جشنواره بسیار محدود است و باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نه تنها عایدی از این جشنواره ندارد بلکه مبلغ قابل توجهی برای آن هزینه کرده است.

غیاثی با بیان اینکه برخی حساسیت های ایجاد شده بیجا و بی مورد بوده است، عنوان کرد: این جشنواره رویکردی کاملا فرهنگی دارد ضمن اینکه هنوز بخش خصوصی به صورت قطعی وارد کار نشده و هنوز توافقی صورت نگرفته است.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از همکاری هنرمندان ملی و استانی در برگزاری این جشنواره اظهار داشت: اعضای هیئت انتخاب این جشنواره از میان بهترین هنرمندان استان یزد و کشور انتخاب شده اند.

رقیه توکلی عنوان کرد: پریوش نظریه، مرجان اشرافی زاده، روشن بخش، سید جلال دهقان اشکذری و روزبه رایکا اعضای هیئت انتخاب بخش داستانی جشنواره و رویا نصیری، حسن نقاشی، محمدرضا حاجی غلامی و محسن استادعلی، اعضای هیئت انتخاب بخش مستند دهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد هستند.

در این مراسم لوح ‌های معرفی اعضای هیئت انتخاب توسط مدیرکل ارشاد استان یزد اهدا شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..