صادرات ۹۰ قلم کالا از گمرک استان یزد به ۴۳کشور جهان

مدیرکل گمرک استان یزد ، از صادرات 90قلم کالا در سه ماه ابتدایی امسال به 43 کشور جهان از این گمرک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسید اصغر چاوشی زاده در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : در این سه ماه کشورهای مقصد صادرات اداره کل گمرک استان یزد به ترتیب عراق، افغانستان، پاکستان، هلند،گرجستان، هند، امارات متحده عربی، قطر، ترکمنستان، روسیه، عمان، اتریش و ترکیه بوده است.

وی ، از رشد ۵ درصدی ارزش صادرات این گمرک در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود : در ۳ماهه نخست سال جاری ۴۴۲ هزار و ۲۰۶ تن کالا به ارزش ۱۳۷ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۴۲۵ دلار به خارج کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱۲ درصد و از حیث ارزش ۵ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک استان یزد قیمت هر کیلو کالای صادراتی را ۳۱ سنت اعلام و خاطرنشان کرد : صادرات این اداره کل ۲.۳۴درصد وزن و ۱.۶۷ درصد ارزش کل صادرات کشور را شامل می شود.

چاووشی زاده ادامه داد: تعداد اظهارنامه های صادراتی اداره کل گمرک استان یزد در این مدت هفت هزار و ۱۵۶ فقره است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹ درصد رشد را نشان می دهد.

وی ، عمده کالاهای صادراتی اداره کل گمرک استان یزد را به ترتیب شامل کاشی و سرامیک، شیشه ساختمانی، هیدروکربن، میلگرد، نایلون، پسته و مغز پسته، سنگ مصنوعی، سیم و کابل، اکسید مولیبدن و ظروف شیشه ای ذکر کرد.

این مسوول اضافه کرد : در این مدت ۹ هزار و ۷۹۷ تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۴۹۲ دلاراز طریق گمرک استان یزد به کشور واردات صورت گرفته است.

به گفته چاووشی زاده ، تراز بازرگانی اداره کل گمرک استان یزد در این مدت به ارزش ۱۰۰ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۹۳۲ دلار مثبت بوده است.

بخش نظردهی بسته شده است..