اطلاعیه ستادخدمات سفر برای تعطیلات عید فطر

no-thumbs

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم خداجوی ایران اسلامی، در آستانه پایان ماه مبارک رمضان و نزدیکی حلول ماه شوال و عید سعید فطر در اطلاعیه‌ای با ارائه‌ی توصیه‌هایی درباره‌ی چگونگی انجام بهتر سفرهای تابستانه، به مسافران و گردشگران توصیه کرد؛ استان‌ها و مناطقی را انتخاب کنند...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدر اطلاعیه‌ی شماره یک این ستاد آمده است: «با عنایت به این‌که هموطنان عزیز با پایان ماه مبارک رمضان برای سفرهای تابستانه خود اقدام خواهند کرد، توصیه می‌شود در انتخاب مقصد و زمان سفر خود به گونه‌ای عمل کنند که از طول تعطیلات دو ماهه‌ی باقی مانده‌ی تابستان استفاده کرده و مناطق گردشگری و استان‌هایی را انتخاب کنند که تاکنون به آن سفر نکرده‌اند و با توزیع زمان سفر خود به طول تابستان به خصوص در زمان‌های غیر اوج سفر و به استان‌های کمتر دیده شده موجبات رفاه حال خانواده خود را فراهم آورند.

لازم به ذکر است همه استان‌های کشور با تشکیل ستادهای اجرایی خدمات سفر استانی و شهرستانی امکانات، تمهیدات و برنامه‌های فرهنگی، رفاهی و اقامتی مناسبی را متناسب با ظرفیت و امکانات موجود در استان برای هموطنان عزیز تا پایان تعطیلات تابستان فراهم کرده و ضروری است مسافران و گردشگران عزیز قبل از انتخاب مقصد از کیفیت خدمات و میزان ظرفیت اقامتگاه‌ها و مسیر های دسترسی، اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند.

با توجه به تعطیلات چندروزه عید سعید فطر، به هموطنان عزیز توصیه می‌شود؛ زمان رفت و برگشت خود را به گونه‌ای مدیریت کنند تا با ترافیک‌های ایام اوج سفر مواجه نشوند و در صورت امکان سفر رفت خود را قبل از شروع تعطیلات و یا سفر بازگشت خود را به روز های بعد از تعطیلات موکول کنند.

به مسافران، گردشگران و زائران گرامی توصیه می‌شود؛ ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک‌های احتمالی نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری به عمل آورده و از توقف‌های غیرضروری در حاشیه جاده‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می‌شود خودداری کنند.

همچنین توصیه می‌شود قبل از سفر برای کسب اطلاعات گردشگری و یا اعلام شکایات از خدمات سفر با شماره تلفن ۰۹۶۲۹ و برای کسب اطلاعات راه‌ها و وضعیت تردد در مسیر سفر با شماره ۱۴۱ و برای آگاهی از وضعیت آب هوای شهر مقصد و مسیر سفر با شماره ۱۳۴ تماس یگیرند و برای سفر پیش‌رو برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

ضمنا در این اطلاعیه، ستاد مرکزی از کلیه سازمان‌ها، نهادها و موسسات دولتی و بخش خصوصی و گروه‌های مردمی که در موضوع ارائه خدمات سفر مسؤولیت‌های مختلفی را برعهده دارند خواست تا ضمن آماده‌باش کامل در ارائه خدمات، نسبت به اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران و زائران اقدام لازم را معمول داشته و با استقرار در اماکن و مبادی محل ازدحام هموطنان نسبت به ارائه خدمات لازم اقدام کنند.»

بخش نظردهی بسته شده است..