سومین دوره مسابقات تلاوت در استان یزد

no-thumbs

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از آغاز ثبت نام سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحجت الاسلام علی محمد رضایی ، با بیان اینکه فراگیری قرآن کریم و آشنایی و انس با مفاهیم نورانی آن از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف تمام آحاد جامعه اسلامی به شمار می‌رود گفت: در این خصوص، با توجه به جایگاه قرائت و حفظ آیات وحی در توسعه و نشر آموزه‌های والای قرآن کریم و تأکیدات گسترده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر آشنایی حافظان و قاریان با ترجمه و مفاهیم قرآن کریم سومین دوره مسابقات تلاوت برگزار می شود.

وی اظهار داشت: جهت توسعه کمی و کیفی آموزش‌های قرآن‌کریم و ارتقاء سطح توانمندی قاریان و حافظان قرآن کریم "سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت" در رشته های حفظ (۱۵) جزء پیوسته، حفظ کل و قرائت ( تحقیق ) برگزار می شود.

رضایی هدف از برگزاری این مسابقات را ترغیب قاریان قرآن کریم به حفظ آیات قرآن و فهم معانی آن و ارائه تلاوت های زیبا با محوریت القاء معانی آیات به شنونده، ترغیب حافظان قرآن کریم به فهم معانی آیات قرآن، ایجاد شور قرآنی وزمینه لازم برای حضور قاریان و حافظان به‌ویژه قاریان و حافظان نوجوان و جوان دررقابتی سالم و ارزشمند و زمینه سازی جهت شناسایی ، رشد و هدایت استعدادهای قرآنی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مسابقه قرآنی تلاوت با همکاری ‌ا دارات ‌کل تبلیغات اسلامی برگزار می شود تصریح کرد: علاقه مندان تا ۳۱ تیرماه فرصت دارندنسبت به ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت اقدام کنند.

مسئول دارالقرآن الکریم یزد خاطرنشان ساخت : مرحله استانی  5 و ۶ شهریور ماه سال جاری  و مرحله کشوری  26 و ۲۷ آذر ماه  1394 برگزار می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..