افزایش ۶۰ درصدی حجم معاملات بورس یزد

no-thumbs

مدیربورس منطقه ای یزد ، از افزایش 60 درصدی حجم معاملات این بورس نسبت به هفته گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی اکبری جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمار سامانه معاملات بورس اوراق بهادار طی هفته گذشته تعداد سهام مورد معامله در تالار بورس یزد برابر ۹۹ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۴ سهم در حالی که تعداد سهام مورد معامله در هفته گذشته ۵۹ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۹۵۰ سهم بود.

وی اضافه کرد : ارزش سهام معامله شده در این هفته برابر ۱۶۹ میلیارد و ۹۹۰ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۷۶ ریال در حالی که ارزش آن در هفته قبل از آن ۲۱۱ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۵۰۷ ریال بوده و این یعنی ارزش سهام با وجود افزایش حجم ۲۳درصد کاهش داشته است.

به گفته مدیر بورس یزد در این هفته تعداد خریداران یزدی نیز بیش از دو برابر شده بگونه ای که از این میزان سهام معامله شده ۶۳ درصد از آن توسط سهامداران یزدی خریداری و ۳۷ درصد آن به معاملات ناشی از فروش سهام اختصاص داشت در حالی که این میزان در هفته قبل از آن ۳۰درصد یزدی و مابقی ۷۰درصد بوده است.

جعفری خاطرنشان کرد : در تعداد سهامدار جدید این هفته یک نفر کاهش داشتیم و تعداد ۲۲ سهامدار جدید برای سرمایه گذاری وارد بورس یزد شدند .

وی یادآور شد: این حجم از معاملات توسط ۳۵ کارگزار فعال در بورس یزد انجام شده که بیشترین حجم آن متعلق به کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان بوده است .

بخش نظردهی بسته شده است..