بازدید اعضای شورای شهر یزد از کمربند سبز

no-thumbs

به منظور بررسی مشکلات کمربند سبز شهر یزد و توسعه و پیشرفت آن، تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر یزد از این طرح بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدر این بازدید،اعضای شورای اسلامی شهر یزد تاکید کردند: برای گسترش جنگل‌کاری در حاشیه شهر یزد نیازمند تخصیص اعتبارات و همکاری سایر ارگانها و تامین وسایل و ادوات مورد نیاز می باشیم .

از مهمترین اهداف ایجاد کمربند سبز به ویژه برای شهرهای یزد، زارچ و اشکذر، جلوگیری از ورودریزگردها به علت اینکه این سه شهر در معرض طوفان‎‎ و غبار و ریزگردها هستند، می باشد و همچنین در کنار آن مردم می توانند از فضای سبز ایجاد شده، نهایت استفاده راببرند.

حجم نهالکاری طرح کمربندسبز شهر یزد که شامل ۱۵ هکتار فضای سبز زینتی و ۱۱۵ هکتار باغ‌کاری می باشد، در محور کمربندی جدید زارچ – اشکذر انجام شده است.

 

اجرای کمربند سبز شهر یزد در محدوده‎‎ای به مساحت ۳۶۰۰ هکتار می باشد که تا قبل از سال ۱۳۹۱ در این طرح نهال‌کاری در ۱۹۰ هکتار اجرا شده بود ولی در سال گذشته در سطح ۱۰۰ هکتار اجرا شده است.

همچنین سیستم آیباری طرح کمربند سبز شهر یزد به صورت قطره‌ای و از آب پساب می‌باشد که هم اکنون ۱۰۰ هکتار از طرح کمربند سبز به شهرداری یزد واگذار شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..