استاندار یزد:

عده‌ای به اسم دلسوزی برای مردم، سبب بدبینی سرمایه‌گذاران شده‌اند

استاندار یزد گفت: عده‌ای همین که صنعتی در آستانه راه‌اندازی قرار می‌گیرد، به اسم دلسوزی برای مردم مباحث زیست‌محیطی و سلامت مردم را مطرح می‌کنند و سبب ایجاد بدبینی در سرمایه‌گذاران می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از فارس،سیدمحمد میرمحمدی، در مراسم تجلیل از صنعتگران نمونه استان یزد با بیان اینکه در استان یزد در تلاش برای رفع مشکلات صنایع هستیم و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، اظهار داشت: استان یزد در زمینه صنایع معدنی، کاشی و سرامیک و صنایع نساجی با مشکلاتی مواجه است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های معدنی و صنایعی که در جوار این معادن مستقر شده است، تلاش شده تا مقوله خام‌فروشی تا حد زیادی تحت کنترل درآید و تا حدی به این مشکل و دغدغه پاسخ دهیم.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: در همین راستا، در بافق و بهاباد واحدهای جوارمعدنی راه‌اندازی می‌شود و تلاش شده با گازرسانی به مناطقی نظیر بهاباد، زیرساخت‌های صنعتی استقرار صنایع جوار معدنی در استان را فراهم کنیم.

وی خطاب به معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر در زمینه استقرار صنایع جوار معدنی، سرمایه‌گذارانی علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند، در استان یزد از آنها استقبال خواهیم کرد.

استاندار یزد در عین حال با انتقاد از افرادی که به اسم دلسوزی برای مردم، همین که زمینه‌های استقرار صنعتی در یزد فراهم می‌شود، مسائل زیست محیطی را مطرح می‌کنند، عنوان کرد: این افراد با اقدامات خود سبب ایجاد بدبینی در سرمایه‌گذاران می‌شوند و عرصه را برای فعالیت تنگ می‌کنند.

میرمحمدی تصریح کرد: اینها دلسوزی برای مردم نیست زیرا در شورای برنامه‌ریزی استان یزد همه مسائل زیست‌محیطی و دیگر مسائلی که به عنوان دغدغه مطرح می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد و به طور قطع اگر صنعتی آلاینده و برای سلامت مردم مضر باشد، مجوز فعالیت نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای به عنوان دلسوزی برای جامعه از یک سو برای مردم دغدغه ایجاد می‌کنند و از سوی دیگر سبب فراری شدن سرمایه‌گذاران می‌شوند و به این افراد توصیه می‌کنیم از غرض‌های شخصی در این موارد خودداری کرده و کمک کنند تا بسترهای سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود.

استاندار یزد ادامه داد: در مورد صنعت کاشی نیز در استان یزد مشکلاتی وجود دارد به نحوی که اکنون ۵۵ واحد کاشی و سرامیک در این استان فعال و ۴۵ واحد دیگر نیز در دست احداث هستند و این در حالی است که اکنون در استان یزد با انباشت کاشی و سرامیک در انبارها و نمایندگی‌های فروش مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این صنعت با شرایط موجود همخوانی ندارد و امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت همانگونه که برای تکمیل زنجیره فولاد یک برنامه مدون ارائه داد، برای جلوگیری از راکدماندن سرمایه در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد نیز برنامه ارائه دهد.

میرمحمدی در مورد صنعت نساجی استان یزد نیز اظهار داشت: یزد زمانی در رتبه اول کشور در زمینه صنعت نساجی قرار داشت و از نظر طراحی، نقشه، رگ و تنوع در حد ممتازی بود اما امروز به دلیل تحولاتی که در تکنولوژی ایجاد شده، برخی واحدهای نساجی استان یزد منفعل شده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوان با حمایت‌های لازم از فعالان صنعت نساجی، در زمینه کیفیت مواد اولیه و طراحی، تحولی در این حوزه ایجاد شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برخی مشکلات مطرح شده در واحدهای صنعتی نیز عنوان کرد: نمی‌توان همه مشکلات را وابسته به دیگران دانست و لازم است مدیریت واحدهای صنعتی استان نیز به روز شود و مدیران ریسک‌پذیر در این عرصه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید از کلی‌گویی در طرح مشکلات پرهیز شود و مسائل و مشکلات به صورت مصداقی مطرح شود تا بتوان برای آن راهکار و چاره اندیشید.

بخش نظردهی بسته شده است..