رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد:

دغدغه دادگستری یزد درباره پرونده‌های طلاق توافقی چیست؟

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به افزایش تقاضای طلاق‌های توافقی گفت: رسیدگی سریع و بدون تشریفات به این پرونده‌ها یک دغدغه و نگرانی است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از فارس  محمدرضا حبیبی، در مراسم آغاز عملیات احداث دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافق با بیان اینکه در اماکن قضایی باید شأن مردم، قاضی و مسئولان قضایی حفظ شود، اظهار داشت: برخی ساختمان‌های دادسراها و دادگاه‌ها فرسوده و به دور از شأن قضات و مراجعان است.

وی با بیان اینکه نابسامانی برخی از این ساختمان‌ها به یک دغدغه برای مسئولان و کارکنان قضایی شهرستان‌ها تبدیل شده است، عنوان کرد: امکانات لازم باید در اختیار مسئولان قضایی قرار گیرد تا آنها به جز رسیدگی به امور مردم و تحقق عدالت،‌ دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بافق از جمله شهرستان‌هایی است که ساختمان فعلی دادگستری آن دچار فرسودگی شده و در شأن مردم، قضات و کارکنان قضایی نیست، اظهار امیدواری کرد: با ساخت و تجهیز ساختمان جدید، بتوانیم فضایی در خور شأن مردم و مسئولان قضایی و قضات احداث و تجهیز کنیم.

حبیبی با اشاره به اینکه این ساختمان قرار است نیمه اول سال ۹۵ مورد بهره‌برداری قرار گیرد، خاطر نشان کرد: بلافاصله پس از ساخت، عملیات تجهیز این ساختمان نیز آغاز می‌شود و مردم از ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب در شهرستان خود بهره‌مند خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه عمرانی را نیز دنبال می‌کنیم اما به دنبال توسعه زندان‌ها و گسترش دادگستری‌ نیستیم، عنوان کرد: ما به دنبال مناسب‌سازی ساختمان‌های تحت اختیار دادگستری هستیم و به جای ساخت و ساز، اولویت اصلی و مهم ما، کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

حبیبی با بیان اینکه گرچه استان یزد از امنیت خوبی برخوردار است و جرائم خشن و جنایی آن به عدد انگشتان دست نمی‌رسد، افزود: اما برخی دغدغه‌ها نه تنها در یزد بلکه در همه استان‌ها وجود دارد که باید برطرف شود.

وی، استحکام‌بخشی به بنیان خانواده‌ها را یکی از دغدغه‌های اصلی و تاکیدات مقام معظم رهبری خواند و افزود: یکی از مواردی که مورد دغدغه ایشان است، رسیدگی سریع و بدون تشریفات به پرونده‌های تقاضای طلاق توافقی است.

حبیبی با بیان اینکه این پرونده‌ها در کشور در حال افزایش است، عنوان کرد: یزد توانسته در این زمینه با ارائه الگویی بخشی از نگرانی‌ها در این زمینه را برطرف کند.

وی عنوان کرد: در کشور ما معمولا روال بر این است که برای وصلت یک زوج، تلاش‌های گسترده‌ای صورت می‌گیرد و بزرگترها اغلب در بطن جریان هستند اما بعد از اختلاف، بسیاری از جوانان از سر خامی به سرعت تقاضای طلاق توافقی می‌دهند و بزرگترها نیز اغلب دخالتی نمی‌کنند اما معتقدیم این زوج‌ها باید قبل از صدور هر حکمی به مشاوران مذهبی و خانوادگی مراجعه کرده و برای رفع مشکلات خود تلاش کنند.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافق در زمینی به مساحت بیش از ۳ هزار مترمربع با زیربنای هزار و ۵۷۰ مترمربع در سه طبقه احداث می‌شود، عنوان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این ساختمان، ۳۴ میلیارد ریال اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است.

عباسعلی امینی با اشاره به برگزاری مناقصه برای عملیات اجرایی این پروژه عنوان کرد: قرار است پیمانکار تعیین شده، ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافق را ظرف مدت ۱۸ ماه تحویل دهد.

بخش نظردهی بسته شده است..