راز سفر رسایی به فنلاند

no-thumbs

سایت تحلیلی "المانیتور" با انتشار گزارشی به توجه رسانه‌ها به سفر اخیر "حمید رسایی" نماینده مجلس به فنلاند اشاره کرده است. این سایت می‌نویسد که او یکی از سیاستمداران همسو با "دلواپسان" است و در حالی که بارها نگرانی خود را از مذاکرات هسته‌ای تیم ظریف با طرفین غربی بیان کرده است اخیراً به فنلاند سفر کر...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز این سایت در ادامه اشاره می‌کند: رسایی که یکی از منتقدان غرب است اعلام کرده که سفرش را به منظور "ترویج اسلام" انجام داده است. این سایت اما مدعی شده است که به احتمال زیاد این سفر با انگیزه‌های دیگری صورت گرفته و در این باره می‌نویسد: "او پیشتر نیز به آلمان سفر کرده بود و برای سفر به برزیل در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی سال ۲۰۱۴ میلادی برنامه‌ریزی کرده بود. اگر چه سفر او به برزیل لغو شد این موضوع در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت. یکی از روزنامه نگاران ایرانی مقیم فنلاند اشاره می‌کند که مسجد "رسالت" در هلسینکی اعلام کرده که از رسایی برای سفر به فنلاند دعوت بعمل آورده است." 

 

المانیتور در ادامه اشاره می‌کند نکته جالب توجه اینجاست که سفر به اروپا برای بسیاری از ایرانیان از جمله جوانان به منظور ادامه تحصیل و یافتن فرصت‌های شغلی بهتر کار دشواری است این در حالیست که "رسایی" که به اتخاذ مواضع ضد‌غربی و ضد‌امریکایی شهرت دارد بار دیگر به اروپا سفر کرده است. المانیتور این موضوع را هم کمدی می‌داند و هم نشانه‌ای از ناامیدی جوانان ایرانی در رسانه‌های ایرانی. 

 

المانیتور در ادامه این گزارش به نقل از "صادق زیباکلام" استاد علوم سیاسی در تهران اشاره می‌کند که رسایی متوجه شده در داخل ایران از محبوبیتی برخوردار نیست و به همین‌خاطر تلاش می کند تا توجهات خارج از ایران را به سوی خود جلب نماید.

بخش نظردهی بسته شده است..