همراهان شهید صدوقی در فاجعه یزد

حادثه یازدهم تیر ۱۳۶۱ و دهم رمضان مسجد ملا اسماعیل یزد که در پی آن، شهید آیت الله صدوقی، بزرگترین روحانی مذهبی استان یزد در طول تاریخ، در محراب نماز به شهادت رسید، لکه ننگی است در کارنامه دشمنان انقلاب اسلامی ایران.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمردم یزد در پایان نماز جمعه خونین به هنگام خارج شدن از مسجد به یک باره صدای انفجاری را شنیدند و این لحظه، لحظه انفجار نارنجکی بود که منافقی کوردل با بستن آن به خود، با بهانه مصافحه با شهید محراب، به وی نزدیک و با در بغل گرفتن شهید صدوقی منتظر انفجار شد،و زمان آنقدر کم بود که محافظان شهید صدوقی نتوانستند، او را از شهید صدوقی جدا نمایند و نارنجک منفجر شد.

هر کس چیزی می گفت، یکی می گفت آیت الله صدوقی شهید شد، دیگری با ناامیدی می گفت، نه ایشان را به بیمارستان منتقل نمودند و… همه مشغول دعا بودند که "محمدحسن خورشیدنام" که آنروزها به عنوان مجری برنامه های پاره وقت صدا و سیمای مرکز یزد فعالیت می نمود با حضور در تلویزیون و خواندن خبر با آیه شریفه "انا لله و انا الیه راجعون" خبر ناگوار عروج ملکوتی روحانی فرزانه دیارمان، به همراه چهار نفر از نمازگزاران را اعلام نمود. نمازگزارانی که به حق به امامت امام جمعه شان اقتدا نموده و او را با اهداء جانشان همراهی نمودند.

چهار شهیده ای که با شهید آیت الله صدوقی عروج کردند

غربت این شهدا به حدی است که شاید نسل سوم انقلابی های یزد، هرگز نه نامی از این چهار شهیده بزرگوار شنیده اند و نه خاطره عروجشان را. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

شهیده بانو ثریا تشکیلی
تولد: ۲۱ بهمن ۱۳۰۹ در استان یزد
تحصیلات: ابتدایی
شغل: خانه دار
متاهل و دارای یک فرزند.

شهیده بانو عصمت هوشیاری
تولد: ۱ دی ماه ۱۳۱۹ در استان یزد
تحصیلات: ابتدایی
شغل: خانه دار
متاهل و دارای چهار فرزند

شهیده بانو ربابه همتی
تولد: سال ۱۳۲۲ در استان یزد
تحصیلات: ابتدایی
شغل: خانه دار
متاهل

شهید بانو فاطمه صغری جعفری
تولد: ۶ خرداد ماه ۱۳۰۰ در استان یزد
تحصیلات: حوزوی و مدرس قرآن
متاهل و دارای پنج فرزند

بخش نظردهی بسته شده است..