کارنامه اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد ارائه شد

no-thumbs

فعالیت‌های سه ماه فصل بهار اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان یزد ارائه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحجت‌الاسلام محمدحسین شایق، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: طی سه ماه فصل بهار فعالیت‌های آموزشی این مؤسسه چون اجرای صحیح‌خوانی قرآن شامل روخوانی، روان‌خوانی و فصیح‌خوانی قرآن، ترجمه و مفاهیم، تفسیر قرآن، حفظ یک تا سه جزء، قرائت تخصصی آموزش مدیران مؤسسات قرآنی، بازآموزی معلمان قرآن، برپایی جلسه ثابت و محوری حفظ و برگزاری تربیت مربی قرآن و طرح ‌1449 در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای فعالیت‌های تبلیغی و ترویحی اجرا و نام‌نویسی از متقاضیان در مسابقات نورالهدی(۸)، تلاوت و تسنیم و برگزاری مراسم جزء‌خوانی با عنوان «قرآن در رمضان» و برپایی کرسی‌های تلاوت، محافل و همایش‌های قرآنی انجام شده است.

شایق اظهار کرد: همچنین کارگاه آموزشی و توجیهی مربیان و حافظان قرآن استان یزد به‌مدت دو روز در خردادماه، با هدف ایجاد ارتباط مؤثر با حافظان قرآن و توجیه مخاطبان نسبت به روش‌های اصولی حفظ، مرور و تلاوت قرآن کریم با حضور ۸۰ نفر از حافظان و مربیان برگزار شد.

وی عنوان کرد: همچنین طرح‌های آموزشی، دیدارها و اردوهایی چون همایش خادمان کلام وحی طی خردادماه در تفت با هدف طرح هماهنگی در جلسات قرآن و تشویق مسئولان جلسات قرآن به‌سوی مفاهیم محوری و ارتقای سطح کیفی جلسات قرآن و با حضور ۲۰۰ نفر از فعالان قرآنی تشکیل شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد اظهار کرد: برگزاری دهمین دره طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در استان در اردیبهشت‌ماه از دیگر طرح‌های درون استانیست که در فصل بهار انجام شد.

وی تأکید کرد: همچنین طی هر ماه فصل بهار جلسات هیئت مدیره اتحادیه به‌صورت منظم و با حضور اعضا تشکیل شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..