عیدی دولت به شهرستان محروم بهاباد

با تلاش ها و پیگیری های استاندار یزد، معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار، آبفای استان، فرمانداری بهاباد و همکاری وزارت نیرو، خط لوله آب انتقالی به استان، به شهرستان بهاباد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از خبرآنلاین این انتقال آب با حجمی معادل ۲۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز (۳۰لیتر بر ثانیه) به منظور تأمین بخشی از آب مورد نیاز شهر بهاباد و روستاهای جلگه در بخش های شرب، بهداشت و صنعت انجام شده است. 

همچنین بهبود کیفیت و افزایش حجم آب تولیدی شهر بهاباد و اختلاط با آب استحصالی از چاه های موجود منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

مشخصات فنی طرح آبرسانی به شهر بهاباد عبارتست از: خط لوله آبرسانی در ۶ قطعه به طول ۷۸ کیلومتر که چهار قطعه اول به طول ۵۳ کیلومتر به قطر ۳۰۰ میلی متر با لوله های چدن داکتیل، که انتقال آب به صورت پمپاژ در این چهار قطعه انجام می گیرد.

دو قطعه آخر نیز به طول ۲۵ کیلومتر به قطر ۲۰۰ میلی متر و از لوله های چدن داکتیل استفاده شده که انتقال آب به صورت ثقلی در این دو قطعه انجام می شود و ۴ باب ایستگاه پمپاژ در ابتدای قطعات ۴ گانه شامل هر ایستگاه دارای ۳ الکتروپمپ فشار قوی قرار گرفته است.

۵ باب مخزن ۲۰۰ مترمکعبی از نوع آهن – شیشه، یک باب مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی بتنی بین راهی و یک باب مخزن ۵ هزار مترمکعبی بتنی در انتهای مسیر مخازن طرح احداث شده است.

از دیگر اقدامات عمرانی انجام شده می توان به: اجرای خطوط برق رسانی بالغ بر ۲۷ کیلومتر و اجرای جاده دسترسی به طول ۷۸ کیلومتر اشاره کرد که هزینه های اجرای طرح را با سیستم تله متری به بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش داده است.

بخش نظردهی بسته شده است..