موقوفات بهاباد باید احیا و ساماندهی شود

فرماندار بهاباد در جلسه معارفه مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بهاباد که با حضور معاون فرهنگی مدیرکل اوقاف استان در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به نیت های خیری که گذشتگان داشتند گفت: در امور عام المنعه و کارهای فرهنگی، وقفیات خیلی خوبی در کشور داریم که الحمدا.. بهاباد هم مستثنی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعباس اقبال به راه اندازی این نمایندگی از سال گذشته اشاره نمود و گفت: قبلاً بخش بودیم و با شهرستان بافق کار می کردیم  و مشکلاتی زیادی را در رابطه با موقوفات داشیم و لازم بود این اداره در بهاباد راه اندازی شود که الحمدا… با استقرار شهرستان این اداره روز به روز در حال رشد است و انشاا… مشکلات آن هم کمتر خواهد شد.

وی در ادامه ضمن خیرمقدم و آرزوی موفقیت برای اولین مسئول نمایندگی اوقاف شهرستان با اشاره به حساسیت بیشتر بعضی ادارات گفت: این اداره با واقفانی روبرو است که سالهای سال از دنیا رفته اند و لازم است بررسی های جدیدی صورت گیرد تا حق و حقوق وقف کننده و موقوفات را احیا نماییم و از پیگیری در رابطه با حقوق موقوفات استقبال خواهیم کرد.

اقبال تصریح کرد: موقوفات شهرستان باید ساماندهی شود و  نیت های خیری که واقفان از این وقفیات داشتند اجرا شود.

معاون فرهنگی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در مورد فعالیت های سازمان اوقاف از جمله وقف، امامزادگان و قرآن توضیحاتی را بیان نمود و گفت: این کارها با وجود سختی ها و دشواری های آن با جدیت انجام می شود.

حجت الاسلام محمود میرجلیلی باتوجه به پتانسیل قرآنی شهرستان بهاباد گفت: الحمدا… شهرستان بهاباد در حوزه قرآن فعالیت بسیار خوبی دارد و باید در زمینه مسابقات قرآنی نیز نگاه ویژه ای در این شهرستان صورت گیرد.

امام جمعه بهاباد نیز با بیان اهمیت وقف در اسلام و توجه ویژه ای که پیامبر و اهل بیت(ع) به وقف داشتند که خود از جمله واقفان صدر اسلام و مبلغان این سنت حسنه بودند و هنوز آثار این وقفیات وجود دارد گفت: باید دستاوردهای سنت حسنه وقف حفظ شود تا فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام سیف ا… دهقانی گفت: مردم بهاباد در اجرای احکام وقف آمادگی دارند و لذا مسئولین اوقاف باید این وقفیات را پیگیری نمایند تا در مسیر خود و براساس نیات واقفین صرف شود.

بخش نظردهی بسته شده است..