معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

پروژه‌های مهمی در استان علی‌رغم محدودیت‌های مالی دولت، در دست اجراست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی استان خاطرنشان کرد: با وجود همه محدودیت‌های مالی که دولت با آن روبرو شده، پروژه‌های مهمی در استان دردست اجراست و بودجه خوبی برای تکمیل و اتمام آن‌ها اختصاص یافته است.

به گزارش یزدی نیوز"احمد ترحمی" ‌معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست شورای اطلاع رسانی استان که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: فشارهای بی‌سابقه اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا اگرچه روند اجرایی برنامه‌های دولت تدبیر و امید را کند کرده‌ است اما مانع از تداوم اجرای ‌پروژه‌ها، طرح‌ها و ارائه خدمات به مردم و شهروندان نشد و نظام سلطه به اهدافی که در این زمینه پیش‌بینی کرده بود، دست نیافت.

ترحمی افزود: با وجود تمامی تنگناهایی که دولت با آن مواجه شده، پروژه‌های مهمی در استان در دست اجراست که بودجه قابل توجهی نیز برای تکمیل این طرح‌ها اختصاص یافته است.
وی راه‌آهن یزد- اقلید به شیراز، خط ریلی بافق به ارژنگ- اصفهان، باند دوم محور یزد به طبس و کارخانه نوآوری یزد را از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرا برشمرد که باعث تحول در اقتصاد استان می‌شود و یادآور شد: بهره برداری از طرح‌های ریلی، زیرساخت‌های گردشگری استان را تقویت می‌کند و جایگاه یزد در مثلث گردشگری مرکز ایران را در کنار استان‌های فارس و اصفهان، ارتقا می‌دهد.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان بروز و شیوع بیماری کرونا را آزمونی جدی برای نظام سلامت کشور عنوان کرد و ادامه داد: موفقیت کشور در مدیریت بیماری کرونا در مقایسه با کشورهایی که از نظر سطح توسعه یافتگی از ایران جلوتر هستند، نشان داد توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان کشور در دولت دهم و یازدهم به‌گونه‌ای صورت گرفته که توان تاب‌آوری در شرایط سختی مانند شیوع بیماری کرونا را دارد.
ترحمی همچنین شیوع کرونا را فرصتی برای سنجش ظرفیت زیرساختهای اینترنتی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: با وجود برخی مخالفت ها که در مقابل برنامه‌های دولت در زمینه توسعه این زیرساخت‌ها صورت می‌گرفت، بهره گیری مناسب در آموزش و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نشان داد که هدف  گذاری و اقدامات دولت در این زمینه صحیح بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی ‌و اجتماعی استاندار پرهیز از دامن زدن به فضای یاس و ناامیدی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و از رسانه‌های استان خواست: امروز که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند دمیدن روح امید است زیرا در سخت ترین شرایط اقتصادی، دستاوردهای خوبی برای کشور حاصل شده، باید این موارد از طریق رسانه‌ها ‌و صدا و سیما برای تقویت امید مردم، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
‌ترحمی همچنین با تاکید بر صرفه‌جویی ‌مردم استان در مصرف آب و برق، گفت: به دلیل به تاخیر افتادن پرداخت هزینه این خدمات از سوی مشترکان در دوران کرونا، هم اکنون شرکت‌های آب و برق برای بازپرداخت مطالبات پیمانکاران با مشکل مواجه‌اند و انتظار از رسانه‌ها این است که در این خصوص به شهروندان اطلاع رسانی بیشتری ‌انجام شود تا بدهی‌های معوق را زودتر پرداخت کنند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان در پایان با تاکید بر جلوگیری از بازگشت اعتبارات دستگاه های استان و انتقاد از کم کاری برخی دستگاه‌ها در زمینه جذب یک درصد اعتبار اطلاع رسانی و تبلیغات، از دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان خواست لیست اسامی این دستگاه‌ها با دلایل جذب نشدن اعتبار آنها تهیه شود.
گفتنی است "‌مجید جوادیان زاده" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ نیز در این نشست با ارائه گزارشی از دستگاه‌هایی که برنامه‌های اطلاع رسانی و تبلیغات خود را برای تایید به شورای اطلاع رسانی ارائه کرده‌اند، گفت: از ۲۸ دستگاه مشمول بند "ج" ماده " ۳۷ " قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در استان یزد، ۲۱ دستگاه برنامه‌های خود را به این شورا ارائه کرد‌ه‌اند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..