همزمان با هفته قوه قضائیه؛

نماد عدلیه یزد در شبکه‌های مجاز اجتماعی رونمایی شد

همزمان با هفته قوه قضاییه در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان و بازرس کل استان یزد، از نماد عدلیه یزد در شبکه‌های مجاز اجتماعی رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری، در مراسم رونمایی از نماد عدلیه یزد در شبکه‌های مجاز اجتماعی که همزمان با هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های تحولی و عملیاتی در حوزه ارتقا سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد مردم به قوه قضائیه بحث استفاده از فضای رسانه‌های جدید است.

 
وی در تبیین محدودیت‌های اطلاع رسانی در دستگاه قضا بیان کرد: به دلیل حکم قانون حفظ اسرار و اطلاعات مردم اطلاع رسانی بخشی از فعالیت‌های دستگاه قضا تا صدور حکم قطعی امکان پذیر نخواهد بود.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: اما تا حد امکان نسبت به شفاف سازی خدمات قضائی و فعالیت‌ها در دستگاه قضا اهتمام خواهیم داشت.
 
وی گفت: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به جوسازی‌ها و شایعات می‌توانیم از بستر رسانه در جهت اقناع افکار و اعتماد عمومی بهره ببریم.
 
دهشیری بر لزوم ارتباط دو سویه دستگاه قضا با مردم تاکید کرد و افزود: جمع آوری بازخوردهای مردمی از فعالیت‌های دستگاه قضا در حوزه‌های مختلف از دیگر اهداف فعال سازی صفحات عدلیه یزد در شبکه‌های اجتماعی مجاز است.
 
وی بالا بردن آگاهی‌های حقوقی وقضایی مردم را یکی از راهکارهای کاهش پرونده به دستگاه قضا دانست و گفت: حضور دستگاه قضا در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بستری مناسب برای انتقال آموزش‌های حقوق شهروندی در حوزه‌های حقوقی و قضائی باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..